STIGAO NOVI RIO

Može li KIA prodrmati stanje na hrvatskom tržištu gradskih mališana

14.10.2011 u 13:38

Bionic
Reading

KIA više ne izrađuje monotone automobile, no čini se da Korejci više ne žele izrađivati ni jeftine automobile. Zvjezdani uspon KIA je minulih godina temeljila na ponudi automobila koji su bili opremljeniji od konkurencije, no po značajno nižoj cijeni. Novi Rio još uvijek je bogatiji opremom od izravnih suparnika, no više ne košta puno manje

Za početak, valja istaknuti da KIA Rio izgleda odlično. Peter Schreyer ponovno je obavio odličan posao, pa se Rio slobodno može svrstati u kategoriju najatraktivnijih mališana trenutno dostupnih na tržištu. Atraktivnu vanjštinu prati i dizajn interijera sazdanog od kvalitetnijih materijala. Sve u svemu, Rio neće biti automobil u kojem ne želite biti viđeni. Naprotiv.

Za vozne osobine i komfornost ipak ćemo morati pričekati prva testiranja, no osnovni dojam je da ćemo vjerovati KA-i kada kažu da Rio nudi natprosječnu razinu udobnosti. Što reći osim da mališan može doći opremljen stavkama poput grijanih sjedala i obruča upravljača, kamere za jednostavnije parkiranje i vožnju unatrag, potpunom integracijom Appleovih uređaja poput iPoda i iPhonea te senzorima koji omogućavaju otvaranje vozila i paljenje motora bez vađenja ključa iz džepa.

Sve smo ovo vidjeli i prije, no većinu ovih detalja tek na automobilima više klase.

Najveći naglasak Korejci su stavili na sigurnost. Za izradu šasije korišten je čelik visoke čvrstoće, Rio standardno dolazi sa šest zračnih jastuka, a aktivna sigurnost u serijskoj opremi uključuje sustave poput ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti, pomoći pri usponu, raspodjele sile kočenja i kontrole tlaka u pneumaticima.

Kupci će moći birati između dva benzinska i dva dizelska motora. Osnovni benzinac zapremine 1,2-litre istiskuje 85 KS i 120 Nm, osigurava sprint do stotke za 13 sekundi, maksimalnu brzinu od 170 km/h te prosječnu potrošnju od pet litara u kombiniranom ciklusu. Snažniji benzinac, koji je dostupan i s automatskim mjenjačem, iz 1,4 litre razvija 109 KS, troši 5,3-litre, juri 183 km/h i do 100 km/h stiže za 11,5 sekundi. Ljubitelji dizela u početku će moći odabrati samo 1,4-litreni model sa 90 KS i 220 Nm, no koncem godine stići će novi, 1,1-litreni trocilindraš sa 75 KS koji obećava trošiti svega 3,2 litre goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Nažalost, isti bi trebao biti nešto skuplji (cca 1.500 kuna), pa domaći zastupnik za KIA-ina vozila ne očekuje da će ovaj model nadmašiti snažniju verziju koja, doduše, na stotinu kilometara traži litru goriva više, prema službenim podacima.

Naposljetku valja reći koju i o cijeni. Sigurnosnom opremom bogato opremljeni Rio pet vrata u osnovnoj izvedbi Active sa 1,2-litrenim benzincem koštat će 84.990 kuna, dok će najprestižniji dizelski model s opremom Style stajati 112.990 kuna. KIA je uvjerena da je dosegla nivo u kojem ravnopravno može cijenom konkurirati europskoj konkurenciji. Hoće li joj se to isplatiti, najbolje će pokazati tržište.