MACHO JE OUT

Metroseksualci – dečki budućnosti?

11.08.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Metroseksualnost je vrlo mlad pojam koji postoji kojih petnaestak godina, a češće ulazi u upotrebu početkom 21. stoljeća. Sada ga se može pronaći gotovo u svim novinama i na siteovima, a označava emancipiranog dečka ili muškarca

Kako bilo, ova je riječ poprilično podijelila populaciju. Točnije, jedni imaju sasvim negativne, a drugi sto posto pozitivne konotacije vezane uz nju. Dakle, teško je naći nekoga tko je neutralan kada se pojavi ta tema.

Naime, oni koji metroseksualce vide kao negativce smatraju da je riječ o ženskastim i lažnim dečkima, dok drugi, koji ih vide pozitivno, smatraju da je lijepo biti dečko koji je nježan i prema drugima i prema sebi i koji ne voli pokazivati svoju grubu, macho stranu.

Jedan od najpoznatijih metroseksualaca je David Beckham
, a uz njega svakako moramo spomenuti i Brada Pitta, Toma Cruisea, Johnnyja Deppa

Marko Grubnić

U Hrvatskoj su među najpoznatijim metroseksualcima Neven Ciganović, Petar Vlahov te modni mačak – Marko Grubnić

Metroseksualnost dolazi od dvije reči – metro i seksualnost. Metro je skraćenica za metropolu, odnosno grad, za koji su metroseksualci obično vezani jer grad ima veliku ponudu mode, kozmetike i svega što im je potrebno. Seksualac dolazi od riječi homoseksualac, jer ovaj tip dečka ima jako razvijen osjećaj za estetiku. Dakako, metroseksualac i homoseksualac nisu isto što se tiče seksualne orjentacije!

Termin je nastao još 1994. godine u knjizi Marka Simpsona 'Imitatori muškarca', no proširio se tek početkom 21. stoljeća, nakon pojavljivanja na internetskom siteu salon.com, a tada je označavao isključivo heteroseksualnog dečka i muškarca.

Jedna od glavnih odlika metroseksualca je narcisoidnost, iz koje proizlati sve ostalo. Naime, on voli lijepo izgledati, voli se gledati u ogledalo, ali voli i kada drugi njega gledaju. Zato provodi sate i sate uređujući se. Brijanje, pranje, pravljenje frizure, sve je to dugotrajan i pedantan proces.

Osim toga, odjeća i obuća igra važnu ulogu. Metroseksualci kupuju sami sve što im treba i, baš poput cura, na to troše sate i sate birajući 'ono pravo'. Nadalje, ružičasta je boja koju ne izbjegavaju, štoviše, prihvatljiva je.

Vježbanje je vrlo bitno jer metroseksualac mora imati lijepo oblikovano tijelo. Najdraži i najčešći izbor su teretane, mada vole i plivanje te džogiranje.

Depilacija im nije strana, isto kao i čupanje obrva, ali i šminkanje. Parfemi i sve ostale vrste mirisa totalno su 'must have' za svakog metroseksualca. Detalji kao što su torbice, kape, šalovi i nakit također su vrlo bitni. Preklopni mobiteli su 'in' za metroseksualce.

Zanimljivo je da je 2003. godine metroseksualnost izabrana za riječ godine u SAD-u!

No iako je ovo relativno nov pojam, prvu pojavu metroseksualnosti možemo naći još u antici! Naime, još se Cezar depilirao, a isto je činio i rimski car August. Demostena su kritizirali zbog odjeće za koju su govorili da nije muževna, odnosno ne zna se je li muška ili ženska.