TEST

Mazda6 2.0 TE Plus – lijepa s dušom

10.02.2011 u 17:40

Bionic
Reading

Mazda 6 je jedan od najuspješnijih japanskih modela. Radi se o dokazanom predstavniku japanske tehnologije, gdje su vozač i kvaliteta na prvom mjestu. Njegovanje ovakve filozofije Mazdi se itekako isplatilo na duge staze jer već sada možemo reći da je ekipa iz Hiroshime s ovim modelom i više nego uspjela

Testirani redizajnirani automobil ni po čemu ne odudara od ostalih Šestica koje možete vidjeti na cesti. Dapače, prosječni promatrač teško će primijetiti razliku između dva automobila. Ipak, tu je nekoliko novosti tehničke naravi koje redizajniranu Mazdu6 čine naprednijim automobilom. Ovo je hvalevrijedan potez jer smo već navikli da facelift obično donese isključivo preinake kozmetičke naravi poput drukčijeg izgleda prednje maske, novih felgi te boja i kvaliteta materijala.

Izgled šestice je malo ispeglan. Sprijeda su bore dodatno zategnute. Svjetla, maglenke, odbojnik – sve je diskretno obnovljeno. Ništa previše, no razlika se može primijetiti kad je jedan automobil smješten pored drugog. Da se nas pitalo, ništa nije trebalo ni mijenjati. Mazda6 još uvijek izgleda dovoljno svježe.

Najviše promjena doneseno je u unutrašnjosti u obliku kromiranih kvaka, novog središnjeg displeja, zatim multifunkcijskog upravljača, novih presvlaka sjedala itd. Mnogo je tu sitnica koje podižu osjećaj kvalitete. Sjedala su udobna i profilirana, a upravljač duboko prilagodiv po visini. U Šestici možete voziti gotovo u poluležećem položaju, dok bi na ergonomiji šestici mogli pozavidjeti i razvikaniji europski modeli.

Kompletan interijer je napravljen u Premium stilu, a opreme zaista ne nedostaje. Na raspolaganju je Bose audiosustav, radarski sustav provjere mrtvog kuta, sustav nadzora tlaka u gumama, handsfree komplet s glasovnim upravljanjem i Bluetoothom, preklopivi središnji naslon za ruke s držačem boca straga, središnji naslon za ruke podesiv po dužini sprijeda, daljinsko središnje zaključavanje, tempomat, kožom presvučeno kolo upravljača i ručice mjenjača, senzori za svjetlo i kišu. Osnovna oprema, uključuje i dvozonsku klimu i grijana sjedala.

Iznutra je sve podignuto za stepenicu više, sasvim dovoljno da postojeće vlasnike starijih Mazdi privoli da požele pošto-poto prodati staru i uvaliti se u novu šesticu.

Pod poklopcem motora nalazi se dotjerani 2,0-litarski benzinac s direktnim ubrizgavanjem. Snaga mu je povećana za osam konja (155 KS), a porastao je i okretni moment koji sada iznosi 193Nm pri 4.500 o/min. To nas veseli, jer se radi o atmosferskom motoru, koji ovako velikom automobilu nudi dobar odaziv na gas. Iako se ne radi o turbopunjenom motoru, snaga na niskim okretajima je dovoljna, te ga je moguće voziti u gradskoj vožnji i na nižim okretajima radi što niže potrošnje. Ipak, u najboljem svjetlu se pokazuje od 4.000 do 6.000 okretaja kada se rado zavrti. Potrošnju je moguće dozirati od sedam do 11 litara, ovisno o željama i ambicijama. Krajnja brzina iznosi 215 km/h, dok ubrzanje do stotke traje desetak sekundi. Putna brzina na auto cesti je 160 km/h uz potrošnju od 9 litara. Iznad toga potrošnja drastično raste.

Ovjes je na novom modelu nešto udobniji nego prije, tako da će prelazak preko ležećih policajaca biti malo udobniji. Kupcima su na raspolaganju novi aluminijski naplatci koji su lakši za kilogram po komadu. Šestica je u zavojima neutralna, što nije čudno jer je odlično ležanje naslijedila još od modela 626. I ono što je najvažnije, zahvaljujući odličnom upravljaču vozač ima odličnu povezanost s cestom.

Na kraju nije teško zaključiti da je Mazda sigurno otišla korak dalje u kreiranju kvalitete. Mazda 6 je lijep japanac sa sportskom dušom. Tim epitetima se ne mogu baš pohvaliti svi konkurenti u klasi, zar ne?

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda6 2.0 TE Plus
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.999 cm3
Snaga (kW/KS): 114/155 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 193 @ 4.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,1/11,5/8,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,3
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.755/1.795/1.440
Cijena do registracije: 231.000 kuna