TEST

Mazda 3 CD116 TX - poželjna mala dizelašica

13.10.2011 u 21:19

Bionic
Reading

Popularna trojka ima dugačku tradiciju, a radi se o jednom od najuspješnijih Mazdinih modela. Imati kvalitetan automobil u takozvanoj klasi golf pitanje je časti svakog proizvođača. Mazda je nedavno osvježila jedan od najpopularnijih motora, onaj koji bi trebao biti osnova ponude na europskom tržištu. Testirali smo limuzinsku verziju s 'malim' dizelašem

Zaista nam nije jasno zašto je sedan manje tražen od hatchbacka? Cijena je ista, a i prtljažnik je veći. Razlika je u 90 litara korisnog prostora. Jedina mana jest nešto lošiji pristup, odnosno mali otvor prtljažnika, no to nije karavan, tako da ne treba očekivati previše. Trojka u izvedbi sedan izgleda elegantno, što je pohvalno. Naime, mnogi automobili su pravi ljepotani u osnovnoj varijanti, dok im dizajneri pod pritiskom šefova ne docrtaju 'guzu'. Mazdin zadnji kraj je pak logičan nastavak priče sprijeda, što je danas rijetkost.

Unutrašnjost je napravljena u poznatom japanskom stilu - kvalitetno i funkcionalno. Središnjem zaslonu dodan je još jedan i možda bi se jedan pored drugog u različitim bojama mogli i bolje uklapati, no japanskim automobilima nije teško oprostiti dizajnerske hirove. Očito je da su bili zauzeti provjerom izlazne kvalitete dok su se birale nijanse.

Zvuči kao vic, no možda je zaista tako. Naime, novi motor od 1,6 litara je produkt suradnje s koncernom PSA, no Mazda nije tek ugradila tuđi motor i isporučila automobile u salone. Ni govora, novi 1,6 je kompletno obnovljen i prilagođen zahtjevima trajnosti. Tako je popularni motor sa 16 ventila pao na osam ventila po cilindru upravo radi pouzdanosti. Naime, smanjenjem rotacijskih dijelova motor je postao jednostavniji, a nedostatak dišnih kanala unutar motora nadoknađen je novim turbopunjačom. Sve to rezultiralo je povećanjem snage sa 109 na 116 konja. Tako pogonjena trojka je nešto bučnija na leru, no zato u vožnji ostavlja dojam uglađenosti i agilnosti. Auto je vrlo živahan pod pedalom gasa i čini se kao da je barem dvadesetak konja snažniji.

Potrošnja se na testu kretala između pet i sedam litara, što je u granicama normale. Kada su u pitanju dizeli manjeg obujma, potrošnja od pola litre gore ili dolje nije toliko važna koliko upotrebljivost na niskim okretajima i 'ispeglana' krivulja okretnog momenta. Maksimalna brzina iznosi 188 km/h, uz ubrzanje od 11 sekundi do stotke. Uz šesterostupanjski mjenjač, putna brzina na autocesti je između 150 i 160 km/h. Okretaji su pri tome niski, kao i buka motora.

Tako pogonjena trojka je užitak za vožnju. Mazda odiše osjećajem kvalitete izrade i u gradu i na otvorenoj cesti. Veza s vozačem je odlična te je preko upravljača lako osjetiti što se događa na cesti.

Po našem skromnom sudu, ovaj model Mazde 3 je potpun. Prepun je opreme te uz odličan motor predstavlja vrh ponude, a uz dodanu 'stražnjicu' izgleda kao manja šestica. Ima tek nekoliko mana, poput manjeg otvora prtljažnika, i jedina prava zapreka je možda cijena. Ovaj model stoji 168.076 kuna, što ga čini skupljim odabirom na tržištu. Ipak, prije konačne odluke valja napraviti testnu vožnju i osjetiti razliku.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda 3 CD116 TX
Vrsta motora: četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 85/116 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 270 @ 1.750 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,3/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11
Maksimalna brzina: 188 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.580/1.755/1.470
Cijena do registracije: 168.076 kuna