TEST

Kia Sportage 2.0 EX 4X2

23.06.2009 u 15:02

Bionic
Reading

Sportage spada među najprodavanije modele ovog korejskog proizvođača automobila, a odnedavno se faceliftana verzija gradi u KIA-inim slovačkim pogonima te dolazi sa sedmogodišnjim jamstvom, najdužim na tržištu

Sportage je bio idealna mjera kad se prvi puta pojavio još davne 1993. godine. KIA je ovim automobilom ponudila jeftinu alternativu megapopularnoj Toyoti Rav4 te ih je u prvoj generaciji prodala u više od pola milijuna primjeraka.

Druga generacija vizualno je znatno uznapredovala, no Korejci još uvijek koriste oprobani koncept jednostavne građe i još jednostavnije upotrebljivosti upakiran u vizualno solidan, ali ni po čemu upečatljiv paket. Sportage, doduše, izgleda kao da bi se mogao nositi i sa zahtjevnijim terenima od makadama, no s obzirom na nedostatak reduktora ili sofisticiranijeg integralnog pogona, ovo ne bismo preporučili.

Jedno ipak valja priznati Sportageu, a to je da s njim doista dobijete ono što vidite. Povišena karoserija osigurava dominantu vozačku poziciju u prometu. Velika povišenost od tla obećava da nijedan rubnik neće biti previsok za osvajanje. Visoka krovna linija pak jamči da će se u unutrašnjost bez problema smjestiti četvero krupnijih putnika viših od 185 centimetara, dok će prtljažnik s lakoćom progutati šestotinjak litara prtljage. Pritom nam se izuzetno svidjela robusna građa korištenih materijala u unutrašnjosti koji djeluju kao da će trajati vječno, premda bi izgled spomenutih komponenata i njihova završna obrada mogli biti i bolji.

Spomenuti položaj za upravljačem je vrlo dobar, s obzirom na visinu vozila, a hvalimo i udobnost sjedala koja nude zadovoljavajuće držanje tijela u zavojima, kao i dobru potporu za leđa i noge. Izolacija buke ipak nije područje u kojem Sportage briljira, pa je tako već pri brzinama od 130 km/h potrebno podići glas za koju oktavu kako bi se u unutrašnjosti moglo normalno razgovarati. Situaciji ne doprinosi ni peterostupanjski ručni mjenjač kojem, premda raspolaže solidno pogođenim prijenosnim omjerima za gradsku vožnju, nedostaje stupanj više.

Faceliftanoj izvedbi Sportagea ovjes je dorađen za dinamičniju vožnju, no zapravo djeluje samo primjetno kruće. U KIA-i se hvale i direktnijim i informativnijim upravljačem, a mi pohvale možemo izreći na račun kočnica koje su svoj posao zaustavljanja 1.700 kilograma teškog vozila obnašale doista odlično, uz pravovremenu aktivaciju ABS-a čak i na skliskijim podlogama.

Pod poklopcem testnog modela nalazio se dobro nam poznati dvolitreni atmosferski četverocilindrični benzinac koji razvija 142 KS i 184 Nm okretnog momenta. Motor nudi linearna ubrzanja do 6.000 okretaja u minuti te solidne performanse uz zadovoljavajuću ekonomičnost. Sportage s njim do stotke ubrzava za nešto više od deset sekundi te postiže maksimalnu brzinu nadomak 180 km/h. Prosjek u kombiniranom ciklusu na stotinu kilometara na testu nam se kretao oko 10 litara.

Sportage je dostupan sa šest zračnih jastuka, ABS-om i ESP-om. Premda automobil nije odradio set Euro NCAP-ovih testova, u KIA-i vjeruju da je Sportage sposoban za osvajanje četiri zvjezdice za sigurnost odraslih i najmlađih putnika.

Proizvođač: Kia
Model: Sportage 2.0 EX
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.975 cm3
Snaga (kW/KS): 104/142 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 184 @ 4.500
Potrošnja (l/100 km): 7,9/11,8/10,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4
Maksimalna brzina: 179 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.500/1.840/1.695
Cijena do registracije: 159.990 kuna