TEST

KIA Sportage 1.7 CRDi – korejska revolucija

03.06.2011 u 16:47

Bionic
Reading

Isticanje očitog spada među najbolje načine za uzaludno trošenje vremena, no doista ne bi bilo u redu kod nove, treće generacije Sportagea ne istaknuti ono što je očito

A to je da je ovaj automobil, s vizualnog aspekta, svjetlosnim kilometrima ispred onog kojeg zamjenjuje. Izraz 'za koplje bolji' ovdje bi mogli upotrijebiti samo najskromniji od novinarske sorte, ili pak oni kojima automobil služi tek kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Novi Sportage ne izgleda dobro, on izgleda odlično, a ako toga sami niste svjesni, spoznat ćete prema broju zainteresiranih prolaznika koji će ga razgledavati gdje god ga ostavili. Prošla su ona vremena kad su ljudi nezainteresirano odmahivali rukom na korejska vozila. KIA je danas brend koji ravnopravno konkurira u gotovo svim segmentima razvikanijoj europskoj konkurenciji.

No to sve ne bi bilo moguće samo zahvaljujući atraktivnoj vanjštini. KIA Sportage nije samo lijepa, ona je i pametna. Nastala na platformi sestrinskog modela Hyundai ix35, KIA Sportage je od prethodnice 90 mm duža, 15 mm šira i 60 mm niža, a pritom je za gotovo stotinu kilograma lakša. Tu je i arhitektura s neovisnim ovjesom tipa McPherson sprijeda i multilink straga te linija modernih benzinaca i dizelaša. Testni model, primjerice, pokretao je novi 1,7-litreni dizelaš s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem varijabilne geometrije uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Premda se Sportage nudi i s elektronski kontroliranim pogonom na sva četiri kotača, testni model raspolagao je prednjim pogonom pa se tako mnogo bolje osjećao na asfaltiranim nego na makadamskim putovima.

Sportage zbog svojih dimenzija i namjene nikad neće biti sportski automobil, no valja priznati da je po pitanju ponašanja ovjesa i upravljačkog sklopa ovo jedan od ponajboljih kompaktnih SUV-ova koje smo imali prilike voziti. Da stvar bude bolja, čak se ni putnici neće žaliti na neudobnost unatoč nešto krućem ovjesu. Situacija se ne mijenja značajnije ni kada poželite postići veće brzinske prosjeke na autocesti. Kompaktni dizelaš radi mirno i uz zadovoljavajuće nisku potrošnju, a izolacija buke u unutrašnjosti je besprijekorna. Kad smo već kod motora, valja reći da ovaj, unatoč skromnoj konjici, nudi solidne performanse i elastičnost, a svakako mu pomaže šesterostupanjski mjenjač solidno pogođenih prijenosnih omjera, no pomalo sklon zapinjanju s predugim hodovima između brzina.

Ako pak nekako i zanemarimo vanjštinu, najveći utjecaj na putnike imat će interijer. Sportage iznutra gotovo djeluje dojmljivije nego izvana s čistim i preglednim površinama, solidnim materijalima i dobrom završnom obradom. I ergonomija je vrlo dobra, a petero putnika čak i natprosječne visine neće se osjećati zgužvano. Prtljažnik će pak progutati čak 560 litara odnosno više od 1.300 s preklopljenom stražnjom klupom.

I Sportage nudi integraciju Appleovih multimedijalnih uređaja kako bi mogli reproducirati audio zapise preko zvučnika automobila, a najviše nas se dojmila funkcionalnost i jednostavnost korištenja svih Sportageovih uređaja.

Da ne duljimo previše, KIA Sportage je odličan automobil i investicija. Korejci nude sedam godina garancije na automobil, odnosno 150.000 kilometara, što je najviše u klasi, a i razine opremljenosti, s obzirom na cijene, svakako su vrijedne pohvale. Ukoliko ste u potrazi za kompaktnim SUV-om, svakako ga isprobajte.

Proizvođač: KIA
Model: Sportage 1.7 CRDi Urban
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.685 cm3
Snaga (kW/KS): 85/116 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.250 - 2.750
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,9/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,3 s
Maksimalna brzina: 173 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.440/1.855/1.635
Cijena do registracije: 186.990 kuna (osnovni model 1.7 CRDi 175.990 kn)