VOZILI SMO

Kia Soul - stigao korejeski mališan s dušom

09.03.2009 u 19:16

Bionic
Reading

Na medijskoj prezentaciji upriličenoj u Zagrebu dobili smo priliku isprobati novi KIA-in adut – kompaktni crossover Soul

U čitavom moru kompaktnih konkurenata KIA Soul doista je jedinstven automobil. Dugačak 4.105 milimetara sa 1.785 milimetara širine i 1.610 milimetara visine te 2.250 milimetara međuosovinskog razmaka, riječ je o vrlo upotrebljivom urbanom vozilu koje na jedinstven način nudi fuziju svih prijeko potrebnih karakteristika nužnih jednom gradskom automobilu.

Tako Soul raspolaže gabaritima u obliku kutije zbog kojih vrlo jednostavno u unutrašnjost smješta petero odraslih putnika i čak 350 litara prtljage. Naglasak je stavljen na prostor za noge i glave putnika straga, a s preklopljenom stražnjom klupom prtljažnik će progutati više od 800 litara prtljage.

KIA je posebice ponosna na dizajn automobila za koji tvrde da ugađa ljubiteljima urbanoga života, predstavlja individualizam, kreativnost, sveopću fleksibilnost i gradsku praktičnost. Soul se odlikuje nešto većim odstojanjem podvozja od tla, kao i pomalo napuhanim blatobranima te visokom bočnom linijom. Od atraktivnih detalja koji automobilu pridaju mladenački izgled, svakako moramo spomenuti zatamnjena kućišta svjetlosnog sklopovlja, kao i atraktivne aluminijske felge te stražnji kraj koji - kao što i u KIA-i kažu – djeluje više konceptno nego stvarno.

Velika prednost Soula jest to što već u osnovnoj izvedbi dolazi nakrcan opremom. Tako osnovna oprema uključuje dva prednja i dva bočna zračna jastuka, bočne zračne zavjese, ABS i ESP. Tu je i blokada motora s alarmnim sustavom, ISOFIX – sustav za pričvršćivanje dječje sjedalice straga, klima uređaj, obruč upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom, električno podesiva i grijana vanjska osvrtna zrcala, audio sustav s CD i MP3 čitačem, USB i iPod priključci, komande audio uređaja na obruču upravljača i daljinsko središnje zaključavanje, kao i tonirana stakla, te 16-colni aluminijski naplatci. KIA očekuje da će Soul na Euro NCAP-ovim crash testovima zaraditi pet zvjezdica, a mi nemamo razloga sumnjati.

Pod poklopcem Soula u početku će se naći 1.6-litreni benzinac (126 KS) i 1.6-litreni dizelaš (115 KS), dok će se dvolitreni benzinac sa 142 KS moći dobiti prema narudžbi. Svi su modeli upareni s peterostupanjskim ručnim ili četverostupanjskim automatskim mjenjačem. Podvozje Soula opremljeno je prednjim opružnim nogama tipa MacPherson i stražnjom osovinom s dvjema uzdužnima i jednom poprečnom vodilicom.

Valja naposljetku istaknuti da KIA ovim automobilom na domaćem tržištu ne planira ostaviti dubljeg traga. Od 150.000 automobila koji će se godišnje proizvoditi u Južnoj Koreji svega je 30.000 namijenjeno europskom tržištu, pa je cijena očekivano visoka za osnovni model – 134.990 kuna. Ipak, za tu cijenu dobiva se dašak ekskluzivnosti, budući da KIA ne planira prodaju više od stotinu primjeraka u Hrvatskoj ove godine, kao i bogata osnovna oprema te petogodišnja garancija bez obzira na prijeđenu kilometražu.