2.559 KM S JEDNIM REZERVOAROM

Hrvati oborili Guinnessov rekord u potrošnji goriva

05.07.2011 u 12:22

Bionic
Reading

Hrvatska redakcija časopisa Auto Motor i Sport u Volkswagen Passatu 1,6 TDI uspješno je završila projekt obaranja Guinnessovog svjetskog rekorda u broju prijeđenih kilometara s jednim spremnikom goriva. Nakon što se nakon napornih vožnji kroz cijelu Hrvatsku Volkswagen Passat 1.6 TDI s vozačkim dvojcem Markom Tomcem i Ivanom Cvetkovićem napokon zaustavio u mjestu Krvavica pored Makarske, odometar je pokazivao nevjerojatnih 2.545,80 km, dok je prema očitanju GPS-a brojka još bolja i iznosi 2.559 km

Iako je obaranje Guinnessovog svjetskog rekorda™ u broju prijeđenih kilometara s jednim spremnikom goriva prije samog starta mnogima izgledalo kao nemoguća misija, Volkswagen i hrvatska redakcija Auto Motor i Sporta uspjeli su srušiti postojeći rekord britanskog novinara Gavina Conwaya iz The Sunday Timesa koji je iznosio 2456,88 kilometara.

Nakon izuzetno napornih vožnji kroz cijelu Hrvatsku u razdoblju od 27. do 30. lipnja, hrvatski Volkswagen Passat 1,6 TDI s vozačima Markom Tomcem i Ivanom Cvetkovićem napokon se zaustavio u četvrtak, 30. lipnja u 1 sat i 16 minuta nakon ponoći u mjestu Krvavica pored Makarske. Odometar u automobilu pokazivao je nevjerojatnih 2.545,80 kilometara, dok je prema očitanju GPS-a rezultat bio još bolji – 2.559 kilometara. Time je postojeći rekord nadmašen za više od stotinu kilometara uz ostvarenu prosječnu potrošnju od fantastičnih 3,0871 l/100 km. Naravno, još uvijek je riječ o neslužbenom rekordu koji će postati služben tek kada ga nakon prikupljanja i slanja potrebnog materijala potvrdi Guinness World Records™.

U pokušaj rušenja krenulo se sa serijskim Volkswagen Passatom nove generacije opremljenim 1,6 TDI motorom sa Bluemotion tehnologijom u koji je uoči starta utočeno 79 litara goriva. Sama ruta počela je kod Volkswagen partnera AC Jesenović u Čakovcu, 27. lipnja, zatim se krenulo hrvatskim cestama uzduž i poprijeko kroz sve krajeve Lijepe Naše i nakon toga završilo na samome jugu. Prvi dan vozilo se 895 kilometara uz prosječnu brzinu od 58 km/h, drugi dan prešlo se 741 kilometar uz prosjek od 48 km/h, dok je završetak trećeg dana, koji je polako ušao i u četvrti, broj prijeđenih kilometara stao na 923 uz brzinski prosjek od 53 km/h. Ukupan broj prema očitanjima GPS-a tako se zaustavio na prijeđenih 2.559 kilometara.

Sama pravila Guinnessa bila su izuzetno stroga, pa su se cijelo vrijeme tijekom obaranja rekorda u automobilu morali nalaziti isti ljudi koji su i započeli vožnju. Tako je izbor pao na posadu Marko Tomac i Ivan Cvetković koja je od početka do kraja sama odradila rutu. Također, pravila su dozvoljavala isključivo linearno kretanje što je do maksimuma otežalo zadatak jer se željelo u obaranju rekorda koristiti isključivo hrvatskim cestama. Pod linearnim kretanjem podrazumijevalo se da VW Passat neće dva puta prolaziti istim cestama jer stroga pravila nisu dopuštala čak niti vožnju u suprotnom smjeru po jednom iskorištenoj prometnici. Dakle, jednom korištena cesta do kraja obaranja rekorda više se nije smjela koristiti, pa su u jednosmjernu rutu morale biti uključene i neke brdovite dionice što je dodatno povećalo izazov.

Nakon prolaska svim krajevima Hrvatske i nakon što je putno računalo još kod Dugopolja počelo pokazivati da je doseg 0 km, rekord je napokon pao pred Vrgorcem, nakon izlaska s autoceste A1, u mjestu Ravča. VW Passat se ni tada nije ugasio, pa si je posada u opuštenom raspoloženju prvi puta dopustila korištenje klima i radiouređaja. Sam kraj, kada je VW Passat konačno ostao bez goriva, stigao je nakon više od stotinu kilometara, u mjestu Krvavica pokraj Makarske. Broj prijeđenih kilometara na odometru zaustavio se na 2.545,80, dok je, prema očitanju GPS-a, rezultat iznosio 2.559 kilometara. Bio je to znak da je projekt u potpunosti uspio, a moderne tehnologije Volkswagena i stručnost domaće redakcije Auto Motor i Sporta pokazali su se kao dobitna kombinacija.