TEST

Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD

23.02.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Planirate li automobilom napraviti nekoliko tisuća kilometara u svega sedam dana, nužno je da taj automobil bude udoban i siguran. Dodamo li k tome i sve vrste cesta, od autoputa, do visokih planinskih prijevoja, izbor se naglo sužava. Ako taj put povrh svega planirate i u najhladnijem mjesecu u godini, na užem popisu željenih vozila ne ostaje mnogo imena

Takvom testu odlučili smo podvrgnuti Ford Kugu, automobil koji po svom zadatku objedinjuje sve željene parametre. Brzinu, nisku potrošnju, snagu, udobnost i odlične vozne osobine. Pogon je, naravno, na sva četiri kotača. Pred Kugu je postavljen zahtjevan zadatak u vidu rute Zagreb - Monte Carlo - Valonce - Torino - Zagreb u samo nekoliko dana. Ukupno 4.500 kilometara u zimskim vremenskim uvjetima. Do Francuske autocestom, a onda tisuću kilometara uskih alpskih dionica preko visokih zaleđenih vrhova.

Kuga nije odabrana zbog svog osebujnog dizajna, no ova Fordova ljepotica privlači pažnju kamo god se njome zaputite. Izgled prednjeg i stražnjeg kraja je izveden od kompaktnih i agresivnih linija, kako i priliči jednom SUV-u. Linije su izrazito 'muške', čime se ističe ozbiljna namjena ovog auta. Ista priča povlači se i u unutrašnjosti.


Materijali u unutrašnjosti su vrlo kvalitetni, a posebno treba pohvaliti vrlo ozbiljan interijer koji je više prilagođen funkcionalnosti. Dizajnerskih trikova u vidu nepotrebnih gadgeta Ford inače nema, baš kao ni Kuga. Sve u svemu, vrlo kvalitetno vozačko okruženje.

Na putu su odmah došla do izražaja udobna sjedala koja ne zamaraju kralježnicu. Tu je i odličan tempomat čije se komande nalaze na upravljaču, a treba pohvaliti i radio shuttle s lijeve strane ispod upravljača. S nekoliko vozačkih gadgeta, interijer Kuge više nalikuje autu bussines klase nego sposobnom terencu. Posebnu pohvalu zaslužuju dvije utičnice u kabini, pa se uz GPS uvijek jedan mobitel mogao puniti.

Pod poklopcem se nalazi dvolitreni dizel agregat snage 136 konja koji predstavlja odličan odnos dobrih perfomasi i niske potrošnje. Recimo da je preko šesterobrzinskog mjenjača moguće održavati brzine od 120 do 160 km/h uz pomoć tempomata bez intervencije stiskanja gasa ili prebacivanja u brzinu ili dvije niže. Potrošnja se takvim tempom kretala od sedam do osam litara, što je za klasu automobila SUV odlično. Pritom treba uzeti u obzir da Kuga ima otpor zraka jednak kao i vaša kutna garnitura.

Dolaskom na alpske cestice Kuga je pokazala zavidne sposobnosti upravljanja na skliskim podlogama. Iako izvana više spada u lijene i teške terence, iznenadila nas je agilnost promjene smjera i tempo kojim smo se provlačili kroz vijugave francuske ceste. Ovjes zaslužuje svaku pohvalu. Ovaj automobil je sposobnostima ovjesa mnogo bliži automobilu nego terencu. Naravno da ga u tome djelomično spašava i stalan pogon na sva četiri kotača koji se odlično snalazi na snijegu i ledu. Neupućeni će imati osjećaj da se vozi u automobilu s prednjim pogonom. Ako pretjerate u zavojima i želite od Kuge reakciju tipičnu za vozila s četiri pogona, teško ćete zbuniti prijenos snage i postaviti Kugu da klizi bočno. Čak i ako u tome uspijete s isključenim ESP-sustavom, Kuga vas neće iznenaditi nepredvidivim stražnjim krajem, već će i pri punom gasu imati tendenciju vraćanja stražnjeg kraja u putanju. Prijenos snage, dakle, odlično objedinjuje dobre osobine 'prednjeg' i 'sva četiri' pogona bez ikakvih mana. Jedina zamjerka je presiguran sustav pogona bez mogućnosti igre zanošenja automobila, no u tome i jest bit - aktivna sigurnost na prvom je mjestu.

Ford je ovim automobilom najavio nove i savršenije terenske automobile, gdje dobro ležanje i niska potrošnja idu i u opis SUV-vozila. Pribroji li se tome i osebujan dizajn i vrlo upotrebljiv interijer kao poslovna radna okolina, ovaj automobil doslovce zaslužuje same pohvale. Možda će nekima Kuga biti suviše dosadna, naročito iznutra, gdje se osjeća njemački perfekcionizam bez previše šarma, no Ford ovim modelom igra na sigurnu kartu.

Proizvođač: Ford
Model: Kuga 2.0 TDCi 4WD
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 100/136 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 320 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,4/6,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,7 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.443/1.842/1.780
Cijena do registracije: 243.450 kuna