VOZILI SMO

Ford Fiesta konačno stigla u Hrvatsku

25.02.2009 u 18:46

Bionic
Reading

Kako započeti priču o Fordovoj novoj Fiesti, a ne spomenuti da je riječ o automobilu koji je definirao klasu gradskih kompaktnih automobila i posljednjih trideset godina bio jedan od najuspješnijih i najpopularnijih malenih automobila na tržištu

Isto se Ford nada postići i novom Fiestom, a nakon što je ona stigla i na naše tržište te smo dobili priliku isprobati je na domaćoj prezentaciji na cestama Novog Vinodolskog, možemo samo reći da Fordova očekivanja nikako nisu bez pokrića.

Nova Fiesta, bez lažnog ustezanja, izgleda bolje od prethodnice, veća je, prostranija, štedljivija i u konačnici, interesantno, u prosjeku 50-ak kilograma lakša. Ford je značajno poradio i na kvaliteti materijala, ergonomiji te dizajnu unutrašnjosti koja izgleda fenomenalno. Da stvar bude bolja, čak je i izolacija buke odlična, pa se i pri većim brzinama može u unutrašnjosti razgovarati bez iritantnog povišenja glasa. Fiesta je primjetno prostranija za putnike sprijeda i straga od svoje prethodnice, ali  tristotinjak litara prtljažnog prostora zadovoljit će prosječne potrebe tek u gradskim uvjetima i na kraćim putovanjima. Zanimljivo je da su stražnja sjedala nepomična te se ne daju preklopiti do kraja.

Fiesta u osnovnom obliku ne dolazi s previše opreme, nedostaju klimatizacijski uređaj i elektronski podizači prednjih stakala, no zato su tu CD player i centralno zaključavanje. Što se sigurnosti tiče, osnovna Fiesta opremljena je prednjim i bočnim zračnim jastucima, kao i onima za zaštitu vozačevih koljena. Ford se hvali i mnogo krućom šasijom te unaprijeđenom arhitekturom, zbog koje su zone gužvanja sigurnije.

Premda Fiesta platformu dijeli s Mazdinom dvojkom, ova se dva automobila ponašaju primjetno različito u vožnji, zapravo malena Fiesta nas je voznom dinamikom u mnogočemu podsjetila na većeg brata Focusa, koji u kompaktnoj klasi drži primat kada su vozne osobine ovjesa u pitanju. Automobil djeluje vrlo lako i upravljivo, težište je nisko, a ovjes izvrsno izbalansiran. Čak je i elektronski servo-upravljač primjetno direktniji od onog u prethodnice. Svi oni koji ne traže perfomanse bit će zadovoljni udobnošću ovjesa, jednostavnošću kontrola, preglednošću te odličnom vozačkom pozicijom.

Fiesta će se nuditi s pet motora po izboru - tri benzinca i dva dizelaša. Benzinsku ponudu čine četverocilindraši 1.25 sa 82 KS, 1.4 sa 96 KS i 1.6 sa 120 KS. Od dizelaša tu su 1.4 TDCi sa 68 KS te 1.6 TDCi sa 90 KS. Osnovna Fiesta koštat će 10.313 eura, najprestižniji model s Titanium opremom stajat će 12.923 eura, a nadoplata za pet vrata stoji 340 eura.