VOZILI SMO

Fiat Punto Evo pridružio se hrvatskoj obitelji Punto

01.02.2010 u 16:38

Bionic
Reading

Na medijskoj prezentaciji u Zagrebu domaći zastupnik za talijanska vozila marke Fiat objavio je početak prodaje novog Punto Eva. Riječ je o redizajniranom Grande Puntu kojim se Talijani nadaju ponoviti veliki uspjeh prethodnika

Grande Punto je u četiri godine proizvodnje prodan u čak sedam milijuna primjeraka što je rezultat koji neće biti lako dostići. Koncept kojim su se vodili prilikom redizajniranja u Torinu bio je – više za jednak novac. Tako je Punto Evo, baš kako mu ime kaže - evolucija Grande Punta u kojem je Fiatov gradski kompakt dobio unaprijeđeni izgled, kvalitetnije materijale, više opreme i nove motore po gotovo istoj cijeni.

Dimenzije automobila ostale su više-manje neizmijenjene, visina i širina automobila nisu mijenjane, kao ni volumen unutrašnjosti, a zbog kozmetičkih zahvata, automobil je porastao u dužinu za tri centimetra.

Najveće preinake eksterijera odnose se na nove odbojnike, redizajniranu rešetku hladnjaka i novo svjetlosno sklopovlje sprijeda i straga, kao i novi set aluminijskih felgi te grafika koje će vlasnici moći dobiti zalijepljene na karoseriji kako bi individualizirali svoje vozilo. Interijer je profitirao od primjetno kvalitetnijih komponenata izrađenih od materijala koji su ugodniji pod prstima. Značajno je unaprijeđen i dizajn unutrašnjosti kojim su Talijani Punto Evo nastojali približiti ozbiljnosti C-segmenta.

Povećana je i opremljenost, pa tako Punto Evo već u serijskoj opremi, osim s prednjim zračnim jastucima, dolazi i s onima za koljena vozača, standardno je tu i 'start-stop' funkcija na svim modelima, a na prestižnijim modelima također je standardan elektronski program stabilnosti.

Što se tiče mehanike, u Fiatu spominju unaprijeđeni ovjes koji se još uvijek zasniva na arhitekturi neovisnog McPhersona sprijeda te torzijske osovine straga. Najveće preinake nalaze se pod poklopcem, ondje se nalazi set novih benzinskih motora unaprijeđenih tehnologijom MultiAir, kao i dizelaši s drugom generacijom common-rail sustava direktnog ubrizgavanja. Punto Evo će se kod nas u početku nuditi sa 1.4-litrenim MultiAir benzincem sa 105 KS, a kasnije ćemo dočekati i njegovu snažniju varijantu sa 135 KS. Riječ je o tehnologiji elektro-hidrauličke varijabilne kontrole ventila kojom motor nudi više snage i okretni moment od nižih okretaja uz nižu potrošnju goriva.

Tako pomoću ovog motora Punto Evo do stotke sprinta za 10,8 sekundi te prosječno troši 5,6 litara na stotinu kilometara. Ljubiteljima dizela će se u početku nuditi 1.3 MultiJet sa 75 KS, a u dogledno vrijeme dočekat ćemo njegovu varijantu sa 90 KS, kao i najsnažniji 1.6 MultiJet sa 120 KS.

Valja napomenuti da početkom prodaje Punta Evo Fiat neće prestati proizvoditi Punto i Grande Punto te ih nuditi na domaćem tržištu.

Osnovni model Punto Evo 1.4 sa 77 KS kod nas će stajati 75.990 kuna, a prestižni model po cijeni od 106.990 kuna bit će 1.4 16V MultiAir Racing.