VRIJEME JE ŠTEDNJE

Evo na što najčešće bacate novac

04.09.2013 u 07:27

Bionic
Reading

Sigurno ste više puta potrošili novac a da se ni ne sjećate na što točno. Evo nekoliko trikova koji će vam pomoći da kupite samo ono što vam treba i uštedite

Kupnja za vrijeme gužvi

Počela je škola, djeca opet idu u vrtić i svi su vratili svoj užurbani ritam pa će i centri opet biti prepuni. Vi ćete možda upravo zbog toga ciljati da u kupnju idete u vrijeme kada nema gužvi, ali tada ćete i lakše potrošiti novac. Kada se nalazite u gužvama, kupit ćete samo ono što vam treba i što prije otići kući, kaže istraživanje Journal of Consumer Research

Račun za štednju

Banka vam je ponudila neku dobru opciju za još jedan štedni račun pa ste pomislili da ćete tu stavljati novac za putovanja ili neke stvari koje već dugo želite poput novog trosjeda za dnevni boravak. No nedavna je studija pokazala da ljudi manje troše ako im je sav novac na jednom računu jer tada imaju bolji uvid u to koliko su trošili, koliko im je ostalo i na što još moraju potrošiti u tekućem mjesecu poput plaćanja računa.

Sramotna kupnja

Isplanirali ste večer s mužem, skuhali ukusno jelo, postavili svijeće i sjetili se da nemate više kondoma u ladici. Tada brzinski odlazite u dućan, ali budući da vam je neugodno uzeti samo taj paketić, kupit ćete još jednu stvar da ne ispadnete čudni. No nemojte brinuti, jer niste jedini koji će na taj način pokušati prikriti neugodan osjećaj. Studija Journal of Consumer Research kaže da će oko 80 posto ljudi napraviti isto u mnogim situacijama, od kupovanja kreme protiv gljivica do biranja seksi magazina na kiosku. Kada se već nađete u takvoj situaciji, kupite artikle koji će vam u budućnosti i zatrebati poput paste za zube ili šampona.

Šoping za druge

Oko 75 posto žena kaže da često kupuju za nekog drugog, posebno ako nisu dobro raspoložene. To je pokazalo istraživanje sveučilišta Hertfordshire, a znanstvenici zaključuju da je grižnja savjesti puno manja ako trošimo novac na druge.

Vrijeme je za odmor

Uz naporan zadani ritam života kada nam je ponekad sve isplanirano na minutu, natpisi koji pozivaju na odmor i užitak jako su primamljivi. To je potvrdila studija sa sveučilišta Harvard koja kaže da smo za malo užitka poput kave s kolačem spremni platiti i 51 posto višu cijenu. Znate što vam je činiti – u kavi i kolaču za puno manje novca možete još ljepše uživati kod kuće.