HEP PUNI BATERIJE

Električni sportaš Tesla Roadster u Hrvatskoj

20.09.2010 u 14:24

Bionic
Reading

Ako ste pomislili da će američki proizvođač automobila svoj prvi komercijalni sportski električni automobil za kojim je poludio i kalifornijski guverner Arnold Schwarzenegger početi izvoziti na naše tržište, morat ćemo vas razočarati. Koliko nam je poznato, Teslinom vodstvu ovo zasad nije u planu, no to ne znači da njihov prvijenac nećemo uskoro vidjeti na našim prometnicama

Tijekom promotivne turneje Tesla Roadstera koja je započela 16. rujna u njemačkom gradu Essenu, a završit će 28. rujna u Istanbulu, američki električni sportski automobil zaustavit će se i u Hrvatskoj 23. rujna u Zagrebu, ispred Muzeja za suvremenu umjetnosti, kako bi napunio baterije, te 24. rujna u Labinu i 25. rujna u Vukovaru.

Iz Hrvatske elektroprivrede su nas izvijestili da se pripremaju za pokretanje infrastrukturnog projekta izgradnje mreže stanica za punjenje električnih automobila, pa će one prve dočekati Teslin Roadster.

Cilj turneje je predstaviti novi koncept elektromobilnosti i senzibilizirati javnost za problem emisija stakleničkih plinova i brige za okoliš. Dok konvencionalni automobili značajno zagađuju zrak i uzrokuju zdravstvene probleme građanima u velikim urbanim središtima, električni automobili ne ispuštaju štetne plinove u okoliš i rade uz minimalnu buku te predstavljaju gotovo idealnu alternativu vozilima na fosilna goriva u gradovima.

Treslin Roadster stvoren je na bazi Lotusovog Elisea, od kojeg je sa 1.200 kilograma - zbog težeg motora i baterijskog paketa - teži za trećinu, odnosno gotovo 400 kilograma, pa su opsežne dorade i ojačanja morali proći ovjes, kočnice i šasija. Automobil pokreće središnje postavljeni 248 KS snažni električni motor koji nudi sprint do stotke za manje od četiri sekunde, što je rezultat kojim se mogu pohvaliti tek egzotičniji superautomobili. Okretni moment od 270 Nm dostupan je već od 0 okretaja po minuti, a kako je riječ o elektromotoru, krivulja okretnog momenta potpuno je ispeglana u čitavom radnom području sve do 6.000 o/min, dok se motor vrti i do 15.000 okretaja. Autonomija s punim baterijama iznosi 350 kilometara, a samo punjenje traje između šest i 16 sati, ovisno o kapacitetu mrežne utičnice.