VOZILI SMO

Dacia Lodgy - MPV sedmerosjed po cijeni kompakta

21.09.2012 u 11:44

Bionic
Reading

Ukoliko vam je trebalo mjesta za malonogometnu ekipu, a među financijski prihvatljivim rješenjima iz Dacije Logan MCV se činio pretijesnim, odsad je tu novi Lodgy

Najnoviju Daciju imali smo prilike isprobati na nacionalnoj prezentaciji ovog automobila u Novigradu. Lodgy dolazi u trenutku kada domaće tržište automobila iz mjeseca u mjesec ruši negativne trendove prodaje automobila. Ipak, usprkos tržištu u slobodnom padu, Lodgy odlikuju pojedine karakteristike koje bi mu mogle pomoći da se suprotstavi trendu.

Za početak tu je omjer uloženog i dobivenog. Osnovni model s 1,6-litrenim benzincem snage 85 KS i pet sjedala košta 79.900 kuna, dok je za najprestižniju verziju sa 1,5-litrenim dizelašem i opremom Laureate te sedam sjedala potrebno izdvojiti 128.900 kuna.

Nadalje, Lodgy je dugačak kao nova Zafira i širok poput Volkswagen Tourana te u unutrašnjosti nudi najviše prostora u segmentu. Pritom se Rumunji hvale kako u stražnjoj klupi vode u segmentu po pitanju prostora za koljena putnika, a drugi red u cijelosti su opremili sustavom ISOFIX za smještanje dječjih sjedalica. Sa sedam podignutih sjedala automobil nudi 200 litara prtljažnog obujma, izbacivanjem trećeg reda zapremina raste na 830 litara, a lišavanjem obje klupe dobiva se iskoristivi volumen od čak 2600 litara. Tu je još i 11 pretinaca za odlaganje kojekakvih sitnica ukupne zapremine 30 litara.

Dacia više ne kaska (previše) za konkurencijom niti po pitanju opremljenosti. Ovisno o razini opreme, automobil je moguće dobiti s električnim prozorima, sustavom za pomoć pri parkiranju, grijanim sjedalima itd. Novost je i sustav Media NAV, zaslona dijagonale 17,8 cm osjetljivog na dodir, koji objedinjuje funkcije radio-mp3 uređaja, navigacije, te bluetooth konekcije. Uređaj se jednostavno uparuje s pametnim telefonima, od njih preuzima imenik ili multimedijalne datoteke. Tu su i novi, pregledniji kontrolni uređaji s putnim računalom.

ABS je standardni dio opreme na svim modelima, dok se za ESP treba nadoplatiti 1.900 kuna. Tempomat je nažalost u potpunosti nedostupan, no umjesto njega automobil je moguće opremiti graničnikom brzine.

Dacijin monovolumen u početku će biti dostupan s dva benzinska i dva dizelska motora. Slabiji, 1,6 benzinac razvija 85 KS i 134 Nm okretnog momenta uz prosječnu potrošnju od sedam litara u kombiniranom ciklusu, dok snažniji pomoću turbopunjača iz 1,2 litre istiskuje 115 KS i 190 Nm te u mješovitoj vožnji prema Dacijinim podacima troši šest litara goriva na stotinu kilometara. 1,5 dCi dizelaši razvijaju 90, i 110 KS, te 200, odnosno 240 Nm okretnog momenta i u kombiniranoj vožnji troše između četiri i 4,5 litara goriva na 100 km.

Samo najsnažniji dizelaš dolazi s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, dok se na preostala tri modela brzine izmjenjuju putem ručnog peterostupanjskog mjenjača.

Lodgy će se nuditi s pet vanjskih boja karoserije, tri boje presvlaka, te pet ukrasnih felgi od kojih su dvije (15' i 16') aluminijske.

Automobil se proizvodi u novim pogonima u Maroku, dolazi s tri godine garancije, odnosno 100.000 kilometara, a bolje ga možete proučiti u fotogaleriji koju donosimo u nastavku.