PARIŠKI TJEDAN MODE

Chanelove 'jeti' čizme i McQueenov rekvijem

10.03.2010 u 14:11

Bionic
Reading

Serija defilea u ponedjeljak i utorak na Pariškom tjednu mode ponovno je demonstrirala da nas čekaju prilično nespojivi trendovi za iduću jesen/zimu. Sve ovisi o tome dira li vas Chanelovo globalno zahlađenje, Laurentovi monaški habiti ili McQueenov bizantizam

'Koja je ti je najdraža boja?', zapitao je novinar Kylie Minogue dok je tražila svoje sjedalo na predstavljanju nove kolekcije Yvesa Sainta Laurenta. 'Roza', ispalila je pjevačica i fulala opći doživljaj u dvorani gdje su svi bili obučeni u plavo, a usput se i smrzavali od hladnoće. No Minogue se ipak nije zabunila u jednom slučaju – upadljivom svilenom roza ogrtaču i haljini što su zablistali na jednom od modela. Dok je u pozadini treštio LCD SoundSystem uživo, posjetitelji su mogli čitati kredo programa: 'Žena u pokretu. Dinamična. Suvremena. Svjesna.' Laurent je svoje svjesne modele obukao u sve moguće materijale, od vune i kašmira do PVC-a, uglavnom u crno-bijelim kombinacijama. Na glavama smo gledali crne kape-kapuljače, očito inspirirane monaškim outfitom, rukavice u obliku latica te zaobljene cipele s debelim đonom i nezgrapnim petama. Laurentovi ogrtači su prekrivali crne jakne i široke hlače, kako podrezane, tako i duge, ili preko 'haljina časnih sestara' koje sežu do pola gležnja. Stefano Pilati je odao počast slavnom kreatoru ogrlicama koje su sezale do prepona i na kojima su se mogle razaznati figure žena u pokretu – čestog motiva na Laurentovim fotografijama u sedamdesetima.

I dok su Minogue i ostatak posjetitelja cvokotali zubima u pariškoj Grand Palais, isti je zimski ugođaj imao i auditorij nove Chanelovepret-a-porter kolekcije. Ne toliko zbog nezagrijanosti dvorane koliko zbog scenografije. Lagerfeld je prošetao svoje ljepotice među arktičkim kulisama, obukao ih u 'jeti' čizme i proglasio sezonu globalnog zahlađenja. Čak 240 tona leda raspoređeno je po pozornici, a modeli su defilirali uglavnom odjeveni u krznene kapute, vunene mamutske hlače ili, u slučaju večernje toalete nadolazećeg ledenog doba – kremastu čipku, lažno krzno lisice i kristalni nakit. Lagerfeld je objasnio da je sve krzno lažno i da je danas praktički nemoguće znati razliku između pravog i umjetnog, što definitivno nije bio slučaj prije nekoliko godina.

Dogodio se i Ungaro, poslovično zaokupljen crno-bijelom, kariranim uzorcima u tradiciji princa od Walesa ili točkastim dezenom na podlozi boja dragog kamenja ili cvijeća. Osim činjenice da su premršavi modeli izgledali kao da nose maminu odjeću, oko kuće Emanuela Ungara digla se graja više zbog tračeva oko suradnje s Lindsay Lohan nego modnih savjeta za iduću sezonu. Naime, Lindsay ne samo da nije sudjelovala na izradi kolekcije, nego se nije ni pojavila na reviji, a na pitanje zašto, iz Ungara su odgovorili da nije ni pozvana. Nije prošlo tako dugo otkako je imenovana njihovom modnom savjetnicom, zbog čega je tadašnji kreativni direktor dao otkaz, i ljubav je očito netragom nestala. Lohan je, dakako, bila u Parizu, ali u prvom redu kod Johna Galliana.


Naposljetku, Pariški tjedan mode se poklonio nedavno preminulom Alexanderu McQueenu. Odustalo se od ideje javne prezentacije zadnje kolekcije na kojoj je radio te je održana tek privatna demonstracija pojedincima i po dogovoru. Dizajn je inspiriran religioznim motivima, a britanska je modna zvijezda bila vođena motivima bizantinske umjetnosti, radovima drvodjelje Grinlinga Gibbonsa čiji radovi ukrašavaju katedralu St. Paul u Londonu, ali i slikarima poput Botticellija i Hieronymusa Boscha. Sedam modela se prošetalo na prvom katu osamnaestostoljetnog hotela Clermont-Tonnerre, uz baroknu glazbu i opere koje je McQueen slušao smišljajući posljednju seriju svojih kreacija. Živi, dramatični detalji, prošiveni zlatnim crkvenim vezom, s uzorcima anđela i anđeoskih krila, u kojima su djevojke izgledale kao srednjovjekovne kraljice, kao da su nagovijestili njegov skori kraj.