FUTURA

Cadillac Converj – sofisticirani kupe za bolje sutra

24.01.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Premda se našao u velikim problemima, američki General Motors smogao je snage i za salon automobila u Detroitu pripremio, kako se pokazalo, jedan od najatraktivnijih koncepata. Futuristički kupe interesantna imena Converj putokaz je za GM-ovo bolje sutra

Američkim medijima nije trebalo mnogo da se raspišu o Converju kao 'najvažnijem automobilu salona', premda je, u osnovi, ako ćemo biti zlobni, riječ o Chevrolet Voltu zapakiranom u vizualno atraktivniji paket s teže pamtljivim imenom. Converj koristi isti pogonski sklop kao već predstavljeni Volt, točnije – sustav produžene autonomije zahvaljujući elektromotoru kojem kao alternativni izvor energije i generator služi standardni 1,4-litreni benzinski četverocilindraš s unutarnjim sagorijevanjem.

Ipak, Converj je i mnogo više od toga, kako je na novinarskoj konferenciji istaknuo GM-ov potpredsjednik za globalni razvoj proizvoda Bob Lutz, on je 'logički nastavak u planu da se ponovno izmisli automobil', dok njegov izgled donosi 'progresivnu temu i proporcije Cadillacove dizajnerske evolucije'. Valja priznati da Converj doista izgleda dobro, s prepoznatljivom agresivnom maskom i okomitim LED svjetlosnim sklopovljem sprijeda i straga te povijenom kupeolikom linijom i lijepim 20-colnim felgama sprijeda, odnosno 21-colnim straga. Dizajn je bio u službi ekonomičnosti, pa spomenute felge zrak ventiliraju uz minimalan otpor, tvrde u GM-u, rešetka hladnjaka poluzatvorena je za što manji otpor zraka, umjesto standardnih bočnih retrovizora iskorištene su kamerice s istom svrhom, dok je površina krova iskorištena za postavljanje solarnih ploča za prikupljanje sunčeve energije.

Unutrašnjost nudi smještaj za četvero putnika u sofisticiranoj i ergonomski dotjeranoj okolini. U oči upada središnji greben koji se proteže čitavom površinom i skriva T-oblik baterijskih ćelija. Spomenuta baterija ugrađena je u šasiju automobila, a čini je 220 litij-ionskih ćelija. GM nije otkrio koliko je baterijski paket težak, tek da elektromotoru omogućava razvijanje 120 kW snage te 370 Nm okretnog momenta. Premda podaci o ubrzanju s mjesta do 100 km/h nisu poznati, Cadillac je otkrio da Converj postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h.

Baterije se mogu puniti na dva načina: putem standardne mrežne utičnice gdje jedno punjenje traje tri sata na 240-voltnom, odnosno šest sati na 120-voltnom izlazu, ili korištenjem kompaktnog četverocilindraša kao generatora električne energije. Maleni motor sposoban je za rad na benzin ili bioetanol, a u GM-u tvrde da je elektromotoru sasvim svejedno odakle bateriji dolazi električna energija. S punim baterijama i bez rada generatora Converj je sposoban prevaliti 65 kilometara.

Od ostalih tehnologija valja spomenuti sustav 'start-stop' koji gašenjem motora kod zaustavljanja osigurava produženu autonomiju, kao i Cadillacov magnetni ovjes koji je na Converj prenesen sa CTS-V-a.

Malo je vjerojatno da će Converj u neposrednoj budućnosti ići u serijsku proizvodnju, posebice stoga što je GM tek nedavno predstavio serijski Volt koji se pak u prodaji neće naći još najmanje godinu dana. Riječ je o poprilično skupoj tehnologiji koja se tek treba pokazati uspješnom u stvarnom svijetu, no ne sumnjamo da će u slučaju pozitivnog ishoda i Cadillac profitirati.