PREDSTAVLJAMO

Amerikanci dočekali Mazdu3 prije Europljana

21.11.2008 u 00:00

Bionic
Reading

Na salonu automobila u Los Angelesu Mazda je konačno predstavila dugoočekivanu nasljednicu trojke. Nova Mazda3 donosi pregršt noviteta, između ostalog, atraktivniji dizajn, bolje vozne osobine i nižu potrošnju

Kompaktna limuzina predstavljena u Los Angelesu namijenjena je američkom tržištu, no isti automobil će se, uz pojedine preinake i bogatiju paletu pogonskih jedinica, naći i na europskom, pa i domaćem tržištu, s tim da mi na Starom kontinentu s nestrpljenjem iščekujemo hetchbeck varijantu s pet vrata.

Nova Mazda3, baš kako se i očekivalo, nastavila je trend atraktivnog dizajna 'Zoom-Zoom', začetog posljednjom generacijom Mazde2. U izgledu nove trojke, posebice njezina prednjeg kraja jasno se vide linije nove Mazde6 i RX8-ice, a isto se nastavlja i u unutrašnjosti.

Japanski dizajneri mnogo su pažnje posvetili interijeru kako bi ga učinili iznadprosječno kvalitetnim i luksuznim. Baš kao i u slučaju Mazde6, interijer nove trojke, barem na fotografijama, djeluje mnogo kvalitetnije i ergonomski podobnije, negoli je to bio slučaj kod prethodne generacije, iako će cinici reći da još uvijek djeluje poprilično spartanski u odnosu na luksuznije predstavnike u klasi.

Budući da je prethodna generacija Mazde3 raspolagala iznimno hvaljenim voznim osobinama, japanski inženjeri odlučili su, uz manje preinake, izgraditi novu trojku upravo na platformi njezine prethodnice. Nova trojka tako je zadržala potpuno neovisnu arhitekturu ovjesa – McPherson sprijeda i multilink straga.

Za američko tržište namijenjena su dva benzinska motora - dvolitreni redni četverocilindraš sa 148 KS te nešto veći 2,5-litreni četverocilindrični motor sa 167 KS. Oba motora uparena su s ručnim peterostupanjskim mjenjačima, a kao opcija nudi se šesterostupanjski ručni ili peterostupanjski automatik.

U Mazdi navode da oba motora odlikuje niska potrošnja i emisija ispušnih plinova, no još uvijek nisu objavili podatke o performansama. Slabiji model u kombiniranom ciklusu prema američkim standardima troši 8,4 litre goriva, dok snažnijem modelu za isto treba 8,9.

Nova Mazda3 za američko tržište od sigurnosne opreme nudi tek disk kočnice na sva četiri kotača, dok se ABS s pomoći pri kočenju te DSC sustav dinamičke stabilnosti i kontrola trakcije mogu nabaviti uz nadoplatu. Standardnu pasivnu sigurnosnu opremu ipak čine aktivni nasloni za glavu i čak šest zračnih jastuka.