TEST

Accord Tourer 2.4 Executive

16.02.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Nije bilo potrebno mnogo vremena da se prethodna generacija Accorda nametne kao jedna od najpopularnijih limuzina niže srednje klase u nas. Atraktivni dizajn, energični i pouzdani motor te reputacija Hondine kvalitete učinili su da se ovaj automobil ponajbolje prodavao u posljednjoj godini proizvodnje, kada mu je domaći zastupnik snizio cijenu

Sada je tu novi Accord koji treba nastaviti dobro utabanim tragom svog prethodnika. Krenimo od dizajna koji je samo evolucijski napredak onog već viđenog u prethodnoj generaciji. Accord je porastao u dužinu i širinu te postao niži, dok su oštre linije siluete ostale prepoznatljive. Dojam da se novim Accordom Honda željela približiti renomiranijoj njemačkoj konkurenciji poslovnjaka poput BMW-a serije3, Mercedesa C-klase i Audijevog A4, pak, jasno se vidi jednom kada kročite u unutrašnjost.

Accord odlikuje vrlo ozbiljan dizajn komponenata, ergonomija je odlična, a prostora za putnike ima napretek. O završnoj obradi možemo samo pjevati hvalospjeve. Ipak, Hondi možemo zamjeriti prilično nepreglednu kontrolnu ploču na kojoj se zbog brojnosti informacija i pokazivača teško snaći. Zato je GPS uređaj, dostupan putem središnjeg displeja, više nego jednostavan za korištenje, a za parkiranje glomaznog i relativno nepreglednog karavana dobro je došla i kamerica ugrađena u poklopac prtljažnika koja na ekran projicira sliku kada je automobil u prijenosu za vožnju unatrag.

Accord oduševljava udobnošću sjedala, vozačka pozicija idealno se može prilagoditi i najvišim vozačima, sjedala nude izvrsnu potporu tijelu i pri agresivnijoj vožnji, a putnici straga, čak i njih troje, ugodno će se iznenaditi ponudom prostora za noge, glave i ramena. Prava je šteta, stoga, što u pogledu praktičnosti novi Accord ne može parirati starom, premda od njega, ruku na srce, puno bolje izgleda. Prethodnik je mogao progutati čak 576 litara prtljage do stražnjeg prozora, dok novi može 'tek' 410 litara. Zapravo, zbog atraktivno dizajniranog stražnjeg kraja te rekonfiguriranog stražnjeg ovjesa zbog kojeg u prostor prtljažnika prodiru okviri blatobrana, s podignutom stražnjom klupom Tourer nudi nezanemarivo manje prostora čak i od limuzine. Neobično od Japanaca, da praktičnost podrede dizajnu.

Zato je dinamika bez sumnje bolja nego u prethodnika. Širi trag kotača, niže težište, robusnija šasija i modificirani ovjes (sprijeda dvostruki potpornji, straga multilink) čine Accord izbalansiranijim no ikad. Prijemljivosti ima na lopate, a užitku u vožnji pridonosi i mnogo precizniji, informativniji upravljač s kraćim omjerima od ruba do ruba. Pohvale idu i na račun šesterostupanjskog mjenjača čiji su omjeri između brzina izvrsno prilagođeni motoru s kojim je uparen, kao i na račun kočnica koje svoj posao zaustavljanja poprilično teškog karavana (1.500 kg) odrađuju na više no zadovoljavajući način. Testni model pogonio je poznati 2,4-litarski benzinski četverocilindraš koji pomoću direktnog ubrizgavanja razvija 200 KS. Ovaj motor svoje najbolje lice pokazuje na otvorenoj cesti pri visokim obrtajima, uz nešto učestalije šaltanje brzina dobro će se snaći i u gradskoj vožnji, dok će na otvorenoj cesti, zbog nešto slabije izolacije buke no što smo očekivali, biti relativno bučan. Sprint do stotke traje nešto duže od osam sekundi, a Accord je sposoban postići maksimalnu brzinu od 220 km/h.

Što se sigurnosnog aspekta tiče, Accord dolazi sa šest zračnih jastuka, adaptivnim ESP-om koji dodaje pomak na upravljaču u ekstremnim situacijama, kao i ABS-om te aktivnim naslovnima za glavu i sustavom ISOFIX. Testni model također je bio opremljen sustavom koji nadzire putanju automobila unutar trake te ga dodavanjem na upravljaču vraća na nju, sustavom koji pomaže u izbjegavanju sudara (kočenjem automobila i zatezanjem pojaseva) te adaptivnim tempomatom koji pomoću radara održava konstantnu udaljenost od vozila ispred.

Proizvođač: Honda
Model: Accord Tourer 2.4 Executive
Vrsta motora: 2.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 2.354 cm3
Snaga (kW/KS): 148/201 @ 7.000
Okretni moment (Nm): 234 @ 4.300
Potrošnja (l/100 km): 7,1/12,3/9,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,1 s
Maksimalna brzina: 222 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.750/1.840/1.470
Cijena do registracije: 296.900 kuna