mentalni slalom generacije

Vodimo vas na predstavu 'Pluća' u Teatru EXIT

30.10.2020 u 13:28

Bionic
Reading

Nagrađivana i svakom izvedbom sve popularnija humorna romantična drama o životu, romantičnom odnosu dvoje ljudi, o odluci na roditeljstvo i utjecaju te odluke na naš planet na repertoaru je u subotu 7.11. u 20h. Duhovit, pametan i višeslojan tekst te izvrsna, topla i dinamična glumačka izvedba malo koga će ostaviti ravnodušnim

Mladi, obrazovani i ekološki osviješteni.

Recikliraju, gledaju dokumentarce i art filmove, čitaju knjige o pravim stvarima, voze se biciklima i kupuju od onih koji ne izrabljuju. Ali, voze se i automobilima, kupaju u kadi i ponekad ostave vodu da curi bez prave potrebe.

Može li se imati dijete i istovremeno biti ekološki osviješten, tek je jedna od dvojbi koja će se pojaviti kada jednoga popodneva On „predloži dijete“. A Ona se previše brine, previše razmišlja i ima veliku, zaista veliku potrebu razgovarati o svemu, razmotriti stvari, jer sve učinjeno mora biti i dobro promišljeno.

Pluća su duhovit, emotivan, ponekad i brutalno iskren mentalni slalom generacije kojoj je propitivanje imperativ, a nesigurnost odavno postala stil življenja. Slalom prepun sumnji, strahova i potrebe za bliskošću u kojem se neka vrata promaše, na nekima se izgubi previše vremena, dok se neka zahvate baš onako kako treba, u pravom trenutku, na pravom mjestu, kada se ipak dogodi Život.

Aida Bukvić, redateljica

IZ KRITIKA:

''PLUĆA'' NA JAKIM LEĐIMA DVOJE GLUMACA

''Oni su obrazovani , štoviše ona je pred obranom doktorata, oni čitaju knjige, gledaju dokumentarne filmove , putuju , brinu se o okolišu... Bomba pada u njihov život kada on spomene dijete. U majstorski napisanim dijalozima tada se razotkriva sva histeričnost naše sadašnjosti, otkrivaju problemi koje radimo ni iz čega, iz mirnog života bujaju strahovi.

(…) ‘Pluća’ je režirala Aida Bukvić, doslovno stavljajući sve na ramena svojih glumaca, uz sjajno rješenje kraja predstave, gdje u svega nekoliko scena (iako bi skica za scenu bilo možda i bolja definicija) u kojima roditelji gledaju svoje dijete pokazuje kako strelovito prolazi ljudski život.”

(…) Jadranka Đokić u ‘Plućima’ je odigrala ne samo odličnu ulogu već i briljantnu glumačku minijaturu spavanja, koja će se dugo pamtiti.”

Bojana Radović, Večernji list

SUSRET INTIMNOSTI I PARANOIDNE DEMOKRACIJE

“Jadranka Đokić igra senzibilniju, vehementniju i verbalniju polovicu para, otvoreniju sučeljavanju s vlastitim emocijama i strahovima, ali i sklonu osjećaju potonuća prilikom »slamanja valova« životnih izazova. Čistoća, predanost, ranjivost, povjerljivost i otvorenost njezina lica nose nas predstavom zadivljujućom prisnošću, otvarajući za gledatelje pravu glumačku studiju ljubavne intimnosti.

Amar Bukvić emocionalno je na sceni zatvoreniji od Jadranke Đokić, ali i to je upravo vrlina njegove glume u ovoj roli, jer glumački obuhvaća kompleksna stanja osobnog krzmanja, zbunjenosti, nesigurnosti, oklijevanja, nesnalaženja – česta među muškarcima (i ženama), ali vrlo rijetko scenski adresirana. Amar Bukvić ima i vrlo precizan humorni tajming, odlično se nadopunjujući s Jadrankom Đokić. Oboje glumaca donose pred publiku autentičan rad na međusobnom približavanju likova i oboje se zavlače pod kožu gledatelja.

Nataša Govedić, Novi list

IZMEĐU KOREKTNOSTI I OSJEĆAJA

''U vrlo promišljenoj redateljskoj viziji preciznog ritma i delikatnog balansiranja između ozbiljnog i smiješnog Aide Bukvić s vrhunskim glumačkim izvedbama Jadranke Đokić i Amara Bukvića Pluća se ostvaruju kao punokrvna drama dvoje zanimljivih pojedinaca kojih se životi lome pod teretom nekritički prihvaćenih normi korektnosti generacije koja počinje graditi svijet i društvo na temeljima neke nove pravednosti. ''

Tomislav Kurelec, Kazalište.hr

ŽELJA ZA DJETETOM OTVARA AMBIS STREPNJI I STRAHOVA

''Tečna je i gluma dvoje protagonista. Posebno se istakla Jadranka Đokić kojoj je ova uloga u Exitu jedna od najboljih u karijeri. Đokić bez poteškoća ulazi u lik i donosi sve emocije, unutarnja previranja, slabost, ludilo i ranjivost kroz koje prolazi moderna mlada žena suočena s teškim životnim odlukama. Njena gluma bila je toliko iskrena da je publika na trenutke pustila i pokoju suzu''.

Mia Mitrović, Express

O DISANJU – ”PLUĆA”

“Dijalog je nezaustavljiv, izmjene scena su brze, tempo ne zastajkuje. Kostimske, scenografske i svjetlosne promjene su minimalne, glazbena ojačanja malobrojna i malne neprimjetna, no prigušenost rečenoga itekako je djelotvorna. Sažimanje, međutim, ne osiromašuje, nego nudi puno, pravo kazalište koje pametno, promišljeno i s osjećajem igra svim raspoloživim oruđima, koristeći, dakako, i najkazališnije sredstvo izražajne komunikacije i čarolije, stilizaciju realnosti, odnosno spremnost publike da prepozna i dogradi naznačeno.

Uz ustrajno inzistiranje na tihom dinamizmu i iznimno vješto, a posve nenametljivo izbjegavanje gubljenje vremena, cjelina ponajprije zrači nježnošću, blagošću, toplinom, mekoćom koja može razgaliti, dirnuti, ganuti, bez tipičnih manipulacijskih poteza.”

Janko Heidl, Mixer.hr

PUNIM ”PLUĆIMA” ZAVRŠENA 12. SEZONA KA KULTURE U TUČEPSKIM ZASEOCIMA

Jadranka pršti od emocija i energije, smije se, viče, plače…, dok je Amar donekle suzdržaniji, pokušava smirivati strasti, ali i on ima svoje trenutke ”pucanja” – emotivna ispadanja. Toliko su uvjerljivi da se sve doima uistinu stvarno, a ne predstavom.

(…) Naprosto sjajno, a publika u Mravičićima kao da je izgubila osjećaj za mjeru plješćući, plješćući i plješćući. Bravo!”

J.L. Makarska Post

DUNCAN MACMILLAN – PLUĆA: ”HOĆEŠ REĆI DA SU LJUDI PREGLUPI DA BI IMALI DJECU?”

(…) U Plućima postoji samo jedan dio koji je podložan zabuni i metaforičkim shvaćanjima – naslov. Za divno čudo, Macmillanov scenarij i odmjerena i prilagođena verzija Aide Bukvić imaju ono što mnogim današnjim predstavama kronično nedostaje – pamtljivu radnju. Bez velikih komplikacija, scenskih efekata i vojske glumaca, na sceni je samo par koji muči pitanje: imati ili ne imati djecu? Njih dvoje su prirodnjaci, ekološki osviješteni pojedinci koji recikliraju, bicikliraju i trude se živjeti život punim plućima, ne uništavajući pritom svoj planet. Paranoično su zabrinuti zbog količine ugljikova dioksida u zraku, zbog čega na trenutke ozbiljno odvaguju između sađenja šuma i odgoja djeteta koje će proizvesti deponij pelena.

Kad se radnja tako pojednostavi, i naslov dobije svoj smisao, nimalo postmodernistički nametljiv i neuhvatljiv – mladi par samo želi disati u svom mikrosvijetu ne zagađujući makrosvijet, kako smećem, tako i pogrešnim odlukama.”

Magdalena Mrčela, Dalmacija danas

KAZALIŠNI DRAGULJ KOJI ČAK I TEŠKE EGZISTENCIJALNE KRIZE ČINI LAKŠE PODNOŠLJIVIMA DIRNUT ĆE I NAJHLADNIJA SRCA

„Duhovit, emotivan i na trenutke zastrašujuće iskren komad, Pluća su predstava koja će vas iznenaditi svojom slojevitošću. Općenito od Exitovih produkcija očekujemo crnohumorne satire i humoristične komade nakon kojih se sjajno osjećamo, no ova drama nudi puno dublji doživljaj. Ona je beskrajno šarmantna i pronicljiva, da bi u samo jednom trenu postala teška, depresivna i tužna.

To stalno izmjenjivanje sreće i tuge, boli i užitka, u samo sat i 20 minuta priuštit će vam emocionalni slalom koji bi iz tračnica potencijalno mogao izbaciti i one najiskusnije kazališne gledatelje.

Nepredvidljiva kao život, brutalno direktna i iskričava, Pluća su prava kazališna poslastica koja će dotaknuti i najhladnija srca.

(…) Pluća su samozatajni hit, kazališni dragulj koji se ne treba oglašavati na svakom plakatu u gradu da bi bio zamijećen i posjećen.“

Ines Mihić (Dnevnik.hr)

NAGRADE:

9. FESTIVAL REGIONALNIH KAZALIŠTA PROLOG 2016.

Predstavi Pluća dodijeljena je nagrada za najbolju predstavu festivala po ocijeni publike (4,91)

20. TEATARFEST ''PETAR KOČIĆ'', BANJA LUKA, 2017.

Jadranki Đokić dodijeljena je nagrada za najbolju žensku ulogu

NOMINACIJE ZA NAGRADU HRVATSKOG GLUMIŠTA, 2018.

Aida Bukvić – za najbolje redateljsko ostvarenje, drama

Jadranka Đokić – za najbolju glavnu žensku ulogu

18. FESTIVAL PUČKOG TEATRA, GRAD GROBNIK, 2018. Aida Bukvić – nagrada za najbolje redateljsko ostvarenje Jadranka Đokić – nagrada za najbolju glavnu žensku ulogu

20. TEATAR FEST DOBOJ, BiH, 2019. Jadranka Đokić – nagrada za najbolju glumicu

  • Tekst: Duncan Macmillan
  • Režija: Aida Bukvić
  • Igraju: Jadranka Đokić i Amar Bukvić
  • Koprodukcija Teatra EXIT i Gradskog kazališta Sisak

Čitateljima tportala darujemo 2x2 ulaznice za predstavu Pluća (u subotu 7. studenog u 20h u Teatru EXIT), a dobitnici su Marijana Sladić i Franjo Crnković.