'3 UJUTRO' I 'TOXICITY'

Spremaju se nove izložbe, provjerite kako će funkcionirati njihova otvorenja u doba korone: Sven Klobučar u MSU i Valentina Supanz Marinić u Galeriji Karas

05.05.2020 u 13:44

Bionic
Reading

Izložba Svena Klobučara '3 ujutro' iz ciklusa izložbi 'U dijalogu - Zbirka Benko Horvat' bit će otvorena u Muzeju suvremene umjetnosti (MSU) u četvrtak, 7. svibnja u 18 sati u izravnom prijenosu autorova performansa 'Uvijek i samo' na Facebook profilu MSU-a.

Iz MSU-a su u ponedjeljak priopćili kako je zbog pridržavanja epidemioloških mjera nemoguće održati uobičajeno otvorenje pa će publika performans uoči otvorenja izložbe moći pratiti virtualno.

U prostoru MSU galerije Klobučar će izvesti 15-minutni performans sjedenja u tišini sučelice odabranim djelima iz Zbirke Benka Horvata i okrenut leđima vlastitim radovima.

U tom nijemom dijalogu između Klobučarovih crteža i radova starih majstora umjetnik je samo prisutan, kao nelagoda i strah, navode u MSU-u.

Izvedbom performansa kao simboličkog čina Klobučar će poništiti koncept uobičajenog otvorenja izložbe na kojem se okuplja publika i vlada žamor, ocjenjuje MSU i dodaje kako on sjedeći u tišini ukazuje na misaonu izočnost u rascjepu između života i smrti.

Izložba Svena Klobučara '3 ujutro' prva je u nizu izložbi novog ciklusa nazvanog 'U dijalogu - Zbirka Benko Horvat', koja koncepcijski povezuje suvremene autore s kolekcijom starih, raznovrsnih radova iz Zbirke.

Klobučar je rođen 1981. u Zagrebu. Diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007. u klasi prof. Slavomira Drinkovića.

  • +8
Sven Klobučar Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Damir Zizic

Crtež je medij u kojem uglavnom radi, a najviše ga zanima tema smrti koju interpretira služeći se, između ostalog, referencama na popularnu kulturu – stripove, SF i filmove strave. Živi i radi u Dubrovniku i Zagrebu.

Zbirka Benko Horvat donirana je gradu Zagrebu 1946., a pridružena Muzeju suvremene umjetnosti 1955.

Izložba se može pogledati do 28. svibnja.

Posjetitelji trebaju nositi maske i rukavice te držati distancu

MSU poziva sve posjetitelje da prilikom dolaska u nose zaštitne maske i rukavice te se drže propisanog fizičkog razmaka od dva metra.

Mole posjetitelje kojima je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C te imaju bilo kakve simptome respiratornih bolesti da ne posjećuju Muzej, što se odnosi i ljude treće životne dobi, kojima je preporučeno da se što manje izlažu riziku.

Posjetitelje također mole da ne dolaze u Muzej u većim skupinama jer su u skladu s tim svoja stručna vodstva ograničili na četiri osobe, uz obavezatnu prethodnu najavu na e-mail: edukacija@msu.hr;

Napominju i kako svi zaposlenici muzeja prilikom interakcije s posjetiteljima nose zaštitne maske te naglašavaju kako su svi zaposlenici muzeja obavezatni prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu i prijaviti bilo kakve simptome respiratornih bolesti.

Negostoljubiv svijet

I Galerija Karas ponovno otvara svoja vrata i to izložbom Valentine Supanz Marinić 'Toxicity' 12. svibnja, čije će se otvorenje moći pratiti isključivo online na na Facebook stranici HDLU-a. Posjetitelji će je nakon toga, od 13. svibnja, moći posjetiti, pridržavajući se svih mjera preporuka Nacionalnog stožera civilne zaštite.

'U radovima Valentine Supanz Marinić pred nama se otvaraju fantazmagorični prizori krajolika, gotovo chiricovski, metafizički, ispražnjeni od života i postojanja. Zamišljeni je to i negostoljubiv svijet, zagušen neonskim dimom i otežalim, toksičnim zrakom. Postapokaliptičan scenarij koji podsjeća na scene iz romana Cesta Cormaca McCarthyja. Svijet bez sunca, mračan i okrutan, uništen nekom neimenovanom kataklizmom čije smo pojavnosti bolno svjesni. Njezin repertoar motiva vrlo je sličan na svim radovima. Priroda postaje neprirodna, a ljudi, u kombinezonima i s maskama na licu tek su simbolične figure propasti. Postapokaliptičan svijet udara nas u lice neonskim bojama koje umjetnica koristi kako bi još više naglasila toksičnost. Nebo postaje žuto, voda ljubičasto-zelena, a raslinje mrtvo ili čudno. Naelektrizirani horizonti tišine gube se u sumrak (čovječanstva?), a ljudi se pojavljuju samo s leđa, u odjeći koja jasno daje do znanja da se osoba nalazi u svijetu u kojem bez zaštitne opreme ne bi mogla preživjeti', navodi u predgovoru Nika Šimičić.

Promatrač, dodaje, postaje apsolutno svjestan uznemirujuće istine o alarmantnom stanju okoliša o čemu slušamo na svim medijima, 'ali se, u duhu trenutne situacije s epidemijom koronavirusa, i zabrinuto pita hoće li u slučaju neke goleme krize doći i do urušavanja civilizacijskih normi te hoće li se u svemu tome jedan prosječan homo vulgaris uopće snaći ili nam prijeti potpuna ekstinkcija'.

'Time je Valentinin rad aktualan i angažiran te jasno daje do znanja da umjetnost ne može, i ne smije, biti odvojena od stvarnosti, imuna na ozbiljna pitanja i zatvorena unutar zidova ateljea', poručuje Šimičić.

Valentina Supanz Marinić rođena je 1986. u Zagrebu. Godine 2012. diplomirala je Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi Zlatka Kauzlarića – Atača. Izlagala je na nekoliko samostalnih i brojnim skupnim izložbama, od kojih izdvajamo: 2. i 5. bijenale slikarstva (HDLU, Zagreb); Novi Hrvatski realizam (Gliptoteka HAZU, Zagreb); te Fountain art faire na Armory arts week (Manhattan, New York, 2014. godine). Fondacija Erste fragmenti dodijelila joj je otkupnu nagradu za sliku Moja džungla 2013. Ilustratorica je nekoliko dječjih slikovnica. Članica je HDLU i HZSU.

Izložba 'Toxicity' bit će otvorena do 24. svibnja.

Iz Galerije Karas napominju da se na njihovom ulazu nalazi bočica s dezinfekcijskim sredstvom za posjetitelje, koji su obavezni dezinficirati ruke pri ulasku u Galeriju.

Čuvarica na ulazu u Galeriju imat će zaštitnu masku i rukavice te kontrolirati broj posjetitelja. U Galeriji istovremeno može biti do maksimalno pet ljudi, a posjetitelji su dužni održavati razmak od dva metra. Dodirivanje eksponata nije dozvoljeno.

Kvake, te sve ostale površine za koje se uoči da ih posjetitelji često dodiruju, redovito će se dezinficirati, kažu iz Galerije Karas.