UMJETNIČKO PROPITIVANJE

Što očekujemo od MSU-a?

26.11.2010 u 11:09

Bionic
Reading

Muzej suvremene umjetnosti u Novom Zagrebu dobiva na svom pročelju novi rad Marka Lulića inspiriran beogradskim Muzejom revolucije Vjenceslava Richtera

Marko Lulić (1972) bavi se temama arhitekture, spomenika, javnih prostora te naslijeđa modernizma u istočnoj i zapadnoj Europi. Njegova umjetnička strategija je referiranje na (netočne) prijevode i transfere. Objekte i prostore ispunjava posve novim značenjima pomoću istančanih pomaka u građi ili konceptu, a na temelju formalnih aspekata te kulturalnih, društvenih i političkih tema.

Uoči obilježavanja prve godine od otvaranja zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, na zapadnoj fasadi građevine u Novom Zagrebu postavljen je rad koji poziva na promišljanje prošlosti i suvremenosti.

Umjetnik Marko Lulić svojim je Muzejom revolucije reinterpretirao istoimeni nerealizirani projekt arhitekta Vjenceslava Richtera u Beogradu iz 1961. godine. Richterov muzej nikad nije dovršen i ostao je na podrumu u novobeogradskom naselju.

Luliću taj projekt predstavlja primjer kako se mogu rasplinuti snovi ili revolucije te kako se navještenja novih vremena pretvaraju u simbole propasti. Njegov Muzej revolucije je prvi put bio realiziran kao tekstualna instalacija na bečkom muzeju Belvedere. On propituje današnje značenje pojmova muzej i revolucija.

Promatrača potiče na raspravu o tome kakvo je značenje muzeja u 21. stoljeću i kakva su mu očekivanja od te institucije.