istraživanje arbone

Što je Hrvate najviše zanimalo u protekloj godini? Stigao je veliki izvještaj, evo koje smo pojmove najviše guglali

29.12.2021 u 12:54

Bionic
Reading

Google krajem svake godine objavljuje popis najtraženijih pojmova diljem svijeta i tako pruža jedinstveni pregled kulturoloških trendova u različitim zemljama, kao i na globalnoj razini

Tehnološki gigant je temeljem pretraživanja tijekom protekle godine objavio i popis najtraženijih pojmova, filmova i TV serija u Hrvatskoj, a Arbonin tim ukratko je analizirao objavljene rezultate.

U deset Hrvatima najinteresantnijih stvari u 2021. nalazi se uistinu svašta - teme vezane uz nogomet, politiku, TV serije, zdravlje i glazbu. Zanimljivo je kako se, unatoč još uvijek aktualnoj pandemiji, pretraživanja povezana s COVID-om nisu našla u top tri najpopularnija pojma.

Činjenicu da smo nogometna nacija potvrđuju i rezultati ovog istraživanja - Europsko nogometno prvenstvo bilo je najtraženiji ovogodišnji pojam, a nogometne teme zauzimaju još i 5. i 10. mjesto najpopularnijih pretraživanja u Hrvatskoj. Na ovom popisu pronašla su se i pretraživanja vezana uz lokalne izbore i popis stanovništva, turska TV serija Ambasadorova kći, koja je zauzela visoko treće mjesto, hit korejska TV serija Squid Game, i glazbene teme - Đorđe Balašević i Eurosong.

10 najpretraživanijih pojmova u Hrvatskoj tijekom 2021.

1. Euro

2. Izbori

3. Ambasadorova kći

4. COVID potvrda

5. Dinamo - Tottenham

6. Popis stanovništva

7. Đorđe Balašević

8. Eurosong

9. Squid Game

10. Hrvatska - Rusija

Hrvati su se u ovoj godini zabavljali i uz raznolike TV serije i filmove, pa se tako u deset najpopularnijih mogu pronaći domaće, korejske, hollywoodske i regionalne produkcije najrazličitijih žanrova. Hrvate je najviše zanimao srpski film Južni vetar: Ubrzanje i turska TV serija Ambasadorova kći.

Svjetski trendovi pretraživanja tijekom protekle godine

Iz globalnih trendova pretraživanja možemo zamijetiti utjecaj pandemije na razmišljanje ljudi, posebice na području mentalnog zdravlja, zapošljavanja i putovanja, ali i porast osviještenosti o klimatskim promjenama. Neki od najzanimljivijih ovogodišnjih trendova:

- Više je ljudi pretraživalo kako pokrenuti svoj posao nego kako se zaposliti

- Utjecaj klimatskih promjena pretraživalo je više ljudi nego ikada do sada

- Kako održati mentalno zdravlje interesiralo je više korisnika nego ikada prije

- Gdje mogu putovati pretraživalo je čak 3 puta više ljudi u odnosu na razdoblje prije pandemije.

Svjetskim pretraživanjima dominirao je sport, a za mnoge je iznenađujuć podatak da su prva tri najpretraživanija pojma u svijetu vezana uz indijski kriket. Osim toga, možemo zaključiti kako je svijet tijekom 2021. najviše zanimao razvoj situacije u Afganistanu, kao i tragična situacija s Alecom Baldwinom, a najviše se ljudi diljem svijeta zabavljalo gledajući Squid Game i Eternals, te slušajući pop-zvijezdu Oliviju Rodrigo.

Za detaljniji uvid u trendove pretraživanja posjetite Arbona.hr