ARNO LAEVEN:

'Novinari danas pišu i za oči i za prste'

21.09.2012 u 17:23

Bionic
Reading

Hoće li novine izumrijeti? Sudeći prema mišljenju nizozemskog medijskog stručnjaka, to se neće dogoditi, ali je važno znati da na različite platforme idu različiti sadržaji

'Iako digitalno doba mijenja medijske poslovne modele, jedna stvar ipak ostaje nepromijenjena – dobro novinarstvo je najvažnije', poručio je Arno Laeven, nizozemski medijski konzultant. Kako je pojasnio u svojemu predavanju pod nazivom 'Inovacija u medijima – gdje pronaći novac?', sve započinje dobrim novinarstvom bez kojega nema ni uspješnih poslovnih modela.

'Novi mediji nisu i neće uništiti tradicionalne medije. Novine će opstati, ali mijenjaju se poslovni modeli i način distribucije sadržaja. Novine, odnosno magazini danas nemaju problem s čitateljima, ali imaju s prihodom, a prihodi i danas dolaze od čitatelja i oglašivača. Imajući to na umu, trebamo osmisliti nove načine zarade', rekao je Laeven.

Dobru priliku za tiskane medije Leaven vidi u tablet uređajima: 'Tableti će možda ponuditi novi život novinama. No, trebamo osmisliti nove načine prezentacije priče, dakle da budu prilagođene novim medijima. Prvi puta danas dizajniramo i za oči i za prste. Od branda je važniji način na koji ljudi doživljavaju vaš sadržaj i o tomu treba voditi računa. U tabletima se priča prezentira uz pomoć multimedije, a u novinama se čitatelju nudi narativni doživljaj priče. Dakle, za različite platforme različiti sadržaji.'

Dolazi vrijeme aplikacija, smatra nizozemski konzultant, a oni nude novi način zarade. 'Primjerice, na tabletima možete prodavati sadržaj koji već imate, možete prodavati vlastitu arhivu. Arhiva ima svoju vrijednost samo je treba ponuditi na novi način', naglasio je Laeven.

Smatra da važnu ulogu danas u novinarstvu imaju i društvene mreže, ali napominje da novinari na društvenim mrežama trebaju provoditi točno 10 posto vremena – ni više ni manje od toga. Jednako tako važni su i blogovi: 'Oni su odlični za povezivanje s čitateljima, a to vam pomaže i da upoznate njihove navike. Primjerice, u Forbesu svi zaposleni moraju pisati blogove i to se pokazalo jako dobrim za poslovni uspjeh.'

Ono što je ključno za uspjeh na internetu, smatra Laeven, jest pronaći nišu koja će privući točno određenu publiku: 'Na taj način ćete posjedovati svoju publiku, a gdje je publika idu i oglašivači, a s njima dolazi novac.'

Nizozemski konzultant na kraju je zaključio: 'Trebamo više kavijara, a manje kikirikija. Drugim riječima, dolazi vrijeme u kojemu će se kvaliteta (kavijar) naplaćivati više od površnih sadržaja (kikiriki), ali morate imati i kavijar i kikiriki, i to u omjeru – 20 posto kavijara i 08 posto kikirikija.'