MINISTRICA ZLATAR-VIOLIĆ:

'Ne možemo mijenjati činjenicu da je Vesnu Kusin imenovao Biškupić'

07.05.2012 u 15:15

Bionic
Reading

Ministrica kulture Andrea Zlatar-Violić u razgovoru za tportal detaljnije je objasnila svoju odluku da s mjesta ravnateljice Klovićevih dvora makne Vesnu Kusin koja je tu funkciju obnašala dva mandata te na njezino mjesto postavi kustosicu te galerije Marinu Viculin

Već danima kulturna javnost i mediji bruje o smjeni Vesne Kusin s mjesta ravnateljice Klovićevih dvora. Kusin proziva ministricu kulture Andreu Zlatar-Violić te tvrdi da je zaobišla dosadašnju praksu prema kojoj je upravno vijeće ocjenjivalo i predlagalo kandidate. U razgovoru za tportal ministrica Zlatar-Violić razložila je svoju odluku da s ravnateljskog mjesta gornjogradske galerije makne Vesnu Kusin koja tvrdi da je postigla dobre rezultate posjećenosti te proračun galerije financirala sa 28 posto vlastitih prihoda te smjenu smatra političkom.

Dio kulturne javnosti iznenađen je micanjem Vesne Kusin s mjesta ravnateljice Klovićevih dvora, a Vesna Kusin u nekoliko medijskih istupa istaknula je da ju je smijenila politika, konkretno vi kao ministrica kulture. Možete li precizirati formalni okvir smjene na čelu Klovićevih?

Gospođa Vesna Kusin nije smijenjena. Njezin drugi mandat ravnateljice Galerije Klovićevi dvori je zakonski istekao. Upravno vijeće je, sukladno zakonu i statutu ustanove, raspisalo natječaj i temeljem prijava na natječaj izabrala sam gospođu Marinu Viculin. Mi ne možemo mijenjati činjenicu da je gospođa Vesnu Kusin na mjesto ravnateljice imenovao gospodin Božo Biškupić kada je obavljao dužnost ministra kulture, kao ni činjenicu da sada isti zadatak, temeljem statuta ustanove, imam ja. A gospođu Marinu Viculin izabrala sam temeljem procjene da je njezin program kvalitetniji i da na nov način pozicionira Galeriju Klovićevi dvori.

S obzirom na negativan odjek promjene ravnatelja u Klovićevim dvorima, smatrate li da bi se za takve funkcije u ključnim (kulturnim) institucijama trebali raspisivati javni natječaji i da bi se trebao uskladiti zakonski okvir i omogućiti transparentan izbor?

To je bio javni natječaj, kao i drugi natječaji u ustanovama u kulturi. Samo što se od ustanove do ustanove, ovisno o djelatnosti ili statutu, razlikuje način izbora.

Vesna Kusin ne prihvaća vaše obrazloženje njezinog programa, a u obrazloženju među ostalim stoji da 'koristi obrađene teme, prezentaciju zasniva na posuđivanju izložaka, zaustavlja razvoj i otvaranje Klovićevih prema suvremenim kulturnim fenomenima'. Obrazloženje je šturo prezentirano i molim vas konkretniji opis ocjene predloženog programa Vesne Kusin.

Da, mnogo toga iz obrazloženja nije rečeno. Prilikom donošenja odluke o izboru, osim programa i vizije Galerije, u obzir sam uzela i iznimno obrazovanje i iskustvo gospođe Viculin. Kada je o samom programu riječ, njezin program ističe održivost kao obavezu, ali ne i komercijalizaciju. Pozicionira Galeriju kao socijalno otvorenu instituciju, kako onima u struci, tako i posjetiteljima svih uzrasta i statusa, umjetnicima iz drugih kreativnih područja. Predlaže povezivanje izložbenih programa kroz druge medije i događanja koja nisu samo marketinška, nego je marketing također galerijski program, odnosno osmišljen kao umjetnička praksa. Predlaže mjesto gdje se potiče stvaranje kulture i umjetnosti, a ne mjesto gdje se ona samo reprezentira.

Bivši ministar kulture Božo Biškupić i Vesna Kusin na otvorenju izložbe radova Vlahe Bukovca
Kako biste ocijenili minuli osmogodišnji rad Vesne Kusin u Klovićevim dvorima?

Kao vrlo dobar rad koji je, međutim, došao do razine ponavljanja istog koncepta, bez razvojne perspektive. Ako nema inovativnog iskoraka, onda institucija zapravo zaostaje.

Kakvim ocjenjujete program Marine Viculin, što je u njemu toliko bolje da je prevagnuo?

Djelomično sam to odgovorila u ranijem pitanju, a ovdje bih istakla dimenziju programa koji jasno definira galerijski prostor primarno kao javni, a ne reprezentativni prostor. I kao instituciju koja će reagirati brzo te dati umjetnicima priliku da pokažu publici ono što su stvorili jučer. Naposljetku, da se održivost galerije temelji na povezivanju s bliskim institucijama iz Europe i regije te predlaže potpuno nove kustoske strategije, a koji se uklapaju u strateške ciljeve Ministarstva kulture koje kulturne ustanove vidi kao socijalne, otvorene i međunarodno aktivne.