'PONOVNO UJEDINJENJE DVIJU KOREJA'

Magellijev povratak u Gavellu dramom koja je osvojila Europu

03.04.2017 u 11:52

Bionic
Reading

Nakon 'Noćnog života' po drami Ivana Vidića u ZKM-u, novi projekt 70-godišnjeg redatelja jest predstava 'Ponovno ujedinjenje dviju Koreja' cijenjenog suvremenog francuskog dramatičara Joela Pommerata, za koju pripreme uskoro počinju u zagrebačkom kazalištu Gavella, a glavnu ulogu zaigrat će Ksenija Pajić

Svoju novu sezonu u rujnu zagrebačko kazalište Gavella otvorit će predstavom 'Ponovno ujedinjenje dviju Koreja' jednog od najboljih suvremenih francuskih dramatičara Joela Pommerata, a u režiji Paola Magellija. Riječ je o drami koja je nakon vrlo uspješne praizvedbe u Francuskoj 2013. godine postavljena u mnogim europskim teatrima. Tim kazališnim komadom Paolo Magelli se vraća u Gavellu nakon osam godina , a posljednja predstava koju je tamo režirao je 'Barbelo, o psima i djeci' Biljane Srbljenović 2009.

Glavne ulogu u hrvatskoj izvedbi Pommeratove drame trebale bi zaigrati Ksenija Pajić, Jelena Miholjević, Nataša Janjić i Barbara Nola. Riječ je o zanimljivom tekstu u čijem fokusu nije ni politika, ni Koreja, već kaleidoskop međuljudskih odnosa u današnjem društvu. Drama je u biti spoj nekoliko naizgled nepovezanih tragikomičnih ljubavnih priča, fragmenata iz života glavnih junakinja.

Joel Pommerat posljednjih deset godina jedan je od najuglednijih i najpopularnijih kazališnih pisaca i redatelja u francuskom teatru, ali i šire. Poznat je po tome da režira samo svoje drame, ali i po svom posebnom načinu rada u kazalištu, u kojem je naklonjen eksperimentu i improvizaciji. Karijeru je započeo kao glumac u amaterskim družinama. Doživljavajući poziciju glumca suviše skučenom za svoje poimanje kazališta, počinje istraživati, pisati kazališne komade, a 1990. osniva družinu kazališnih istomišljenika Compagnie Louis Brouillard i s njom postavlja brojna svoja djela. Od 2007. do 2010. grupa se na poziv pridružuje skupini Théâtre des Bouffes-du-Nord glasovitog Petera Brooka, a Pommerat dobiva niz vrijednih francuskih kazališnih nagrada. Na svoj 40. rođendan obećao je svake godine napisati jednu dramu za svoju kazališnu družinu, sve dok ne navrši 80. 

Hrvatska publika imala je priliku upoznati se s njegovim stvaralaštvom 2013. godine na Splitskom ljetu zahvaljujući redateljici Nenni Delmestre koja je na kazališne daske postavila dramu 'To dijete', nastalu na temelju iskaza žena iz radničkog naselja u anketi o roditeljstvu.