S UZORKOM ŠAHOVNICE

Grupa ABS izložbom slavi četvrti rođendan

19.09.2011 u 14:40

Bionic
Reading

Izložba povodom četiri godine djelovanja Grupe ABS i 20 godina hrvatske neovisnosti bit će otvorena 20. rujna u NO galeriji Muzeja suvremene umjetnosti

Grupa ABS formirana je kao kritička platforma unutar materijalne prakse i političkih kontradikcija hrvatskog suvremenog slikarstva, umjetnosti i potencijalnosti tranzicijske kulture i društva.

Članovi grupe, Alan Alebić (1976), Ivica Blažić (1975) i Ivan Skvrce (1980), diplomirali su 2003. na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, smjer slikarstvo, a trenutno su studenti završne godine magistarskog studija na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani. Žive i rade na relaciji Zagreb - Rijeka - Krk.

Dobitnici su godišnje nagrade Hrvatskog društva likovnih umjetnika za najboljeg mladog umjetnika za 2008. godinu. Grupa ABS stavljena je od trojice umjetnika, trojice slikara koji su napustili svoje individualne karijere i započeli zajednički rad pred nekoliko godina.

Koristeći medij slikarstva kao instrument u prostoru kulture, umjetnici reagiraju na aktualne društvene pojave, komentiraju ih i kritiziraju, nastavljajući na taj način praksu grupe Art and Language.

Prošle godine održali su u Muzeju suvremene umjetnosti u Novom Sadu samostalnu izložbu na kojoj su predstavili svoje radove nastale posljednjih godina. Izložba je ukazala na njihovu istaknutu poziciju na hrvatskoj umjetničkoj sceni. Umjetnici će za ovu prigodu predstaviti stotinjak radova nastalih unazad četiri godine, ali i realizirati nove radove.

Katalog izložbe bit će predstavljen u zadnjem tjednu izložbe kada će umjetnici, članovi grupe ABS, provesti publiku kroz izložbu.

Kustosica izložbe je Snježana Pintarić.

Okvir s uzorkom šahovnice kojom grupa ABS unatrag posljednje četiri godine uokviruje gotovo svaki svoj rad, ističući njegovu nacionalnu reprezentativnost kao imperativnu kvalitetu, početno je u nizu takvih samoograničenja. Uzorak šahovnice na tom mjestu potpuno je suvišna insignija, i upravo kao takav svako umjetničko djelo koje se u tom okviru nađe bezobzirno etiketira kao estetski i ideološki kič', zapisala je o izložbi Ivana Mance.