'LJUDSKI GLAS'

Feminizam, mačizam, pornografija i kapitalizam u novoj predstavi ZKM-a

02.02.2018 u 10:24

Bionic
Reading

Prva premijera Zagrebačkog kazališta mladih (ZKM) u novoj kalendarskoj godini bit će 17. veljače, a riječ je o predstavi 'Ljudski glas' u režiji Bojana Đorđeva. Najavljena je kao intimna, strastvena i kritička višeglasna scenska cjelina koncipirana iz tekstnih predložaka Jeana Cocteaua, Chris Kraus i Paula B. Preciada

Kako se ističe u najavi, riječ je o projektu koji ponovo okuplja autorski tim koji je u ZKM-u već surađivao na predstavi 'Pismo Heineru M.': redatelja Bojana Đorđeva, pisca i dramaturga Gorana Ferčeca i vizualnog umjetnika Sinišu Ilića.

Njihov autorski koncept predstavu gradi povezivanjem poetskog monologa 'Ljudski glas' Jeana Cocteaua s kraja dvadesetih godina 20. stoljeća, fragmenata epistolarno-ispovjednog romana 'I Love Dick' autorice Chris Kraus objavljenog 1997., te izabranih dijelova intimističko-teorijsko-filozofskog teksta 'Testo Junkie' Paula B. Preciada objavljena na španjolskom 2008.

'Sva tri teksta povezuje ženski glas u pregovorima s nijemim muškim subjektom, odnosno njegovom društvenom konstrukcijom', stoji u najavi.

Kod Cocteaua to je glas telefonom upućen izgubljenom objektu žudnje s kojim je nemoguće rastati se, monolog koji, ispresijecan tišinama i stankama, pokušava na životu održati posljednje minute već izgubljenje ljubavi.

U epistolarnom, postmodernističkom romanu Chris Kraus, glas žudnje pretočen je u pisma upućena idealiziranu muškom arhetipu kauboja-intelektualca, s namjerom da ga se zavede i isprovocira njegov mačo-identitet.

Preciado u svom teorijsko-filozofskom traktatu posvećenom raskrinkavanju kapitalističkih odnosa moći i procesa proizvodnje odlazi najdalje u preispitivanju konstrukcija spolnih i rodnih konvencija; apliciranjem testosterona na kožu pristupa vlastitom tijelu kao prostoru suvereniteta, slobode i eksperimenta, odnosno kao masi otpora društveno nametnutoj kontroli identiteta, seksualnosti i spolnoj predodređenosti.

'Sva tri predloška intimno, strastveno i nadasve kritički preispituju odnose moći i žudnje u društvenim praksama i politikama feminizma, mačizma, patrijarhata, kapitalizma, tehnologije, pornografije, farmakologije i roda', poručuju iz ZKM-a. 

Glume Hrvojka Begović, Nataša Dorčić, Barbara Prpić, Urša Raukar i Lucija Šerbedžija. Kostimografkinja je Maja Mirković a asistent dramaturgije Espi Tomičić.