RAČUNALNI KLASIK

Tetris ovaj tjedan slavi 25. rođendan

02.06.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Tetris, koji je 2005. prema izboru portala IGN zauzeo treće mjesto u izboru '100 najvećih igara svih vremena', ovaj tjedan slavi 25. godišnjicu postojanja

Igru u kojoj igrač slaže geometrijske oblike koji se spuštaju s vrha ekrana s ciljem da popuni što više linija, osmislio je tada 29-godišnji ruski programer Aleksej Pažitnov, a shvatio je da je izmislio hit igru nakon što je sam nije mogao prestati igrati.

Četvrt stoljeća kasnije igra je prodana u više od 70 milijuna primjeraka, a najveći tržišni uspjeh Tetris je zabilježio na Nintendovoj igraćoj konzoli Gameboy kad je prodan u 33 milijuna primjeraka. Tetris se pojavio na gotovo svim igraćim konzolama, računalnim platformama, ali i na uređajima poput kalkulatora, mobilnih telefona, džepnih računala itd.

Pažitnov je u intervjuu za Guardian opisao da je na ideju došao kako bi unio zabave u svoj suhoparni posao za Sovjetsku akademiju znanosti gdje je radio na računalu Elektronika 60.

'Počeo sam slagati razne kombinacije matematičkih zagonetki kojima sam cijeli život bio opsjednut. Program je bio vrlo jednostavan, nije bilo bodova ni nivoa. No počeo sam se igrati i nisam mogao prestati. Mislim da je većina igara osmišljena u osamdesetima ili devedesetima danas mrtva jer njihovi autori o njima nisu dovoljno brinuli', rekao je Pažitnov.

Ruski znanstvenik od igre nije zaradio gotovo ništa sve do 1996. kada mu je Rusija priznala autorska prava. Premda se već 25 godina bavi dizajniranjem videoigara, gotovo nijedna tuđa igra ga nikad nije privukla, osim World of Warcrafta koji je počeo nedavno igrati i ne namjerava odustati, rekao je za Wired.

Odigrajte Tetris na Playtoyu.