ZNANOST OTKRIVA?

Svinje vole blato, a ljudi gube vrijeme na internetu

31.01.2012 u 11:13

Bionic
Reading

Svinje vole blato i ljudi ne rade ništa određeno na internetu? Stvarno? Tko bi rekao? Imamo osjećaj da bi svatko to rekao, no znanstvenici kažu da nije stvar u tome da su otkrili nešto novo, nego da su potvrdili staro – i to znanstvenim metodama

Vjerojatnije je da ćemo se upustiti u seks bez zaštite nakon što smo pili

Znanstvenici su potvrdili da nije dobro piti i voziti… Uh, ne, to nije to. To zapravo zvuči kao korisno istraživanje.

Znanstvenici sa sigurnošću mogu reći da alkohol loše utječe na naše donošenje odluka – pogotovo kad su u pitanju kondomi, prva je od potvrđenih znanstvenih mitova koje je skupila stranica Live Science.

Rezultati 12 kanadskih istraživanja pokazalo je da postoji veza između postotka alkohola u krvi i seksa bez zaštite. Što je postotak alkohola veći, to je šansa da se 'zaboravi' na sigurnost veća, piše Scientific American.

Štoviše, u svrhu preciznosti, znanstvenici kažu da za svakih 0,1 miligrama po milimetru alkohola u krvi šansa za seks bez zaštite raste za pet posto.

Muškarci projiciraju sigurnost tako da potiskuju strah, bol i suosjećajnost

Chuck Norris, Jason Statham i Vinnie Jones muškarčine su čije hladne poglede nikad neće zamutiti zalutala suza. Nažalost, na ovu listu nismo mogli dodati i Marka Dacascosa zbog njegove uloge u filmu 'Ubojica suznog oka'.

Znanstvenici su otkrili da svi ovi 'supermuškarci' od čijih filmova nam rastu dlake na prsima zapravo potiskuju bol, strah i suosjećajnost. Baš kao u sceni iz filma 'Ocanovih 13' kad George Clooney i Brad Pitt gledaju Oprah koja daruje obitelji novu kuću i obojica se pretvaraju da su umorni i da im je nešto upalo u oko.

Znanstveno istraživanje objavljeno u prosincu 2011. u časopisu Social Psychology Quarterly pokušava razjasniti kako muškarci svladavaju svoje osjećaje te kako se nose s mišljenjem društva da bi se muškarci trebali ponašati.

'Kontrola nad osjećajima kod muškaraca, bez obzira događa li se u svlačionici, kod kuće ili u Bijeloj kući, igra ključnu ulogu u održavanju nejednakih društvenih odnosa', tvrdi autor istraživanja Christian Vaccaro sa Sveučilišta Indiana u Pennsylvaniji.

Drugim riječima, kad muškarci konačno proplaču nakon što su zaurlali jer su se opalili čekićem po prstu dok rade 'muške' poslove po kući, u svijetu će nastupiti jednakost spolova. Barem smo mi to tako shvatili.

Vožnja pod utjecajem marihuane je opasna

Znamo da svaki od ovih naslova zvuči kao naslov nekog nerješivog misterija vrijednog Sherlocka Holmesa ili Horatia Cainea, no korištenje opojnih sredstava prije korištenja vozila uistinu je rizično. Sreća naša da su znanstvenici napravili istraživanje koje to i dokazuje jer se moglo dogoditi da ostanemo u empirijskom neznanju.

Prema istraživanju objavljenom u listopadu u časopisu Epidemiologic reviews, korištenje marihuane povećava šansu prometnih nesreća. Osobe koje voze unutar tri sata od pušenja marihuane ili korištenja bilo kakvih opijata imaju dvostruko veću šansu biti sudionici prometnih nesreća.

S obzirom na to da miševi i čimpanze još ne znaju voziti, možemo samo pretpostaviti da su se momci u bijelim kutama sjajno zabavili dok su vozili autiće u lunaparku pod utjecajem narkotika (a moguće je i da su možda samo pročitali i usporedili prometne statistike i policijske izvještaje nesreća na cesti).

Svinje vole blato

Već ste vjerojatno pogodili da nam je ovo istraživanje najdraže. Neki od nas imaju blato u vrtu, no svinja niotkuda, pa je pravo olakšanje što se među najbistrijim umovima na svijetu našao barem jedan koji se pozabavio pitanjem što zapravo usrećuje svinje.

Rezultat istraživanja provedenog 2011. upućuje na to da se svinje ne valjaju u blatu bez razloga ili samo zato što im je vruće. Svinje zapravo vole blato, a valjanjem u njemu pokazuju da su zadovoljne.

Pretpostavljamo da će sljedeće istraživanje uključivati mačke i klupka vune. Očekujemo neke nevjerojatne uvide u istančane nijanse stvarnosti koja nas okružuje.

Modni časopisi

Modni časopisi nisu baš skloni pokazivati žene starije od 40 godina. Mlade slavne ličnosti i manekenke dominiraju stranicama takvih publikacija, čak i onih koje su namijenjene ljudima u starijoj dobi.

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Aging Studies tvrdi da je 22 posto čitatelja časopisa Essence starije od 50 godina, no samo devet posto žena na stranicama te publikacije ima više od 40 godina. Vogue je 2010. imao samo jednu ženu stariju od 40 godina na svojoj naslovnici – Halle Berry.

Da, i mi ćemo iz cijelog njihovog istraživanja ostati iznenađeni samo činjenicom da Halle Berry ima više od 40 godina.

Osobe s velikodušnim partnerima imaju sretan brak

Jednostavno se ne možemo ne diviti za što sve znanstvenici mogu dobiti novac ovih dana, no to zapravo nije ni čudo s obzirom da svaka interesna grupa ima svoj cilj, pa ako može platiti istraživanje onda to i učine.

Znanstvenici koji rade na projektu National Marriage Project koji je navodno nestranački projekt (čiji osnivač W. Bradford Wilcox je napisao knjigu o tome kako kršćanstvo oblikuje muževe i očeve) 'otkrili' su da su brakovi u kojem su jedan ili oba partnera velikodušni sretniji.

Gotovo polovica muškaraca koji su u braku s velikodušnim partnericama izjavili su da su vrlo sretni. U usporedbi s tim, muškarci koji ne dobivaju povremene masaže i druge slične nesebične nježnosti uglavnom se nisu tako izrazili o svojim brakovima (samo 14 posto ih je reklo da su vrlo sretni).

Iako bismo ovakvo istraživanje prije očekivali vidjeti u obliku ankete u nekim manje stručnim časopisima (pritom stvarno ne mislimo ništa loše o tim publikacijama), nevjerojatan uvid u bračne odnose došao je od religioznog profesora sociologije. Nama se čini da je profa samo htio svojoj supruzi znanstveno dokazati da su tople papuče i povremena masaža presudni za sretan brak.

Roditelji ne misle da se njihova djeca drogiraju

Pušenje marihuane i konzumiranje alkohola sigurno se događa nekom drugom, a ne našoj djeci.

Roditelji, prema anketi koju je napravila dječja bolnica C. S. Mott u sklopu Sveučilišta u Michiganu, nisu spremni prihvatiti da je moguće da njihova djeca imaju loše navike. Štoviše, anketa je ukazala na ironiju da 60 posto roditelja vjeruje da šesnaestogodišnjaci piju alkohol, no samo deset posto njih misli da i njihova djeca to čine.

Većina potrošača ne gleda što proizvod koji kupuju sadrži

Istraživanje objavljeno u listopadu 2011. otkrilo nam je šokantnu istinu o nama samima – jednostavno nas nije briga koliko bjelančevina, ugljikohidrata i masti ima u proizvodima koje kupujemo. Za energetsku vrijednost nas nemojte ni pitati – potpuno smo neodgovorni.

Ono što svakako izdvaja ovo istraživanje od ostalih koja su nam 'otkrila' očite činjenice svakodnevnog života je moderna (i vjerojatno prilično skupa) metoda kojom je došlo do svojih podataka. Naime, kako bi otkrili da samo jedan posto čita informacije na proizvodima (iako je čak između 20 i 31 posto njih tvrdilo da to čine), znanstvenici su koristili uređaj za praćenje očiju.

Preciznost moderne tehnologije se može vidjeti po tome da su znanstvenici čak otkrili da oni koji i čitaju što piše na proizvodu gotovo nikad ne idu dalje od petog reda.

Ljudi ne rade ništa određeno na internetu

Mnogi od nas su već nebrojeno puta izgubili sate i sate čitajući Wikipediju ili članke s tportala (kako skromno od nas), pa nas izvještaj Pew Researcha da ljudi gube vrijeme na internetu i nije baš iznenadio. Prema tom istraživanju 53 posto ljudi u dobi između 18 i 29 ide barem jednom dnevno na internet kako bi ubili vrijeme.

No, gubljenje vremena na internetu nije samo zanimacija mladih. Čak 58 posto svih odraslih osoba kaže da ponekad surfa mrežom u potrazi za nečim zabavnim