POLJSKI ULAGAČI

'Želimo da Luka Rijeka preraste Koper i postane najveća na Jadranu!'

29.07.2015 u 14:55

Bionic
Reading

Nakon što je uspješno okončana dokapitalizacija Luke Rijeka, uprava te tvrtke predstavila je u srijedu rezultate upisa dionica na konferenciji za novinare u Zagrebu. Po novoj vlasničkoj strukturi, najveći vlasnik Luke ostaje država (38 posto), slijede obvezni mirovinski fondovi (31 posto), a najveći pojedinačni privatni ulagač postao je poljski OT Logistics s 21 posto vlasništva

Predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić kazao je kako je dokapitalizacija bilo iznimno uspješna. Ulagači ne samo da su upisali novih sedam i pol milijuna dionica, već je ponuda nadmašena za 30 posto.

Nešto više od pola novih dionica upisali su obvezni mirovinski fondovi, 37 posto otišlo je stranim ulagačima, tri posto domaćim ulagačima, dva posto dobrovoljnim mirovinskim fondovima, dok su preostale dionice pokupovali ostali ulagači.

Što se tiče početka izgradnje terminala, Devčić je rekao kako je u tijeku je postupak pretkvalifikacije i do kraja ovog tjedna bit će poznata lista kandidata, nakon čega se kreće u postupak izbora izvođača. Radovi bi trebali početi u zadnjem kvartalu ove godine.

'Luka Rijeka je većinski bila zadnja luka u državnom portfelju. Ostale luke su privatizirane. Zadnje dvije, tri godine, ministarstvo i menadžment luke promocijski i organizacijski naporno su radili na samoj dokapitalizaciji za koju smo se odlučili jer nam je trebao novac potreban za nove investicije od 300 milijuna kuna na novom terminalu Škrljevo', rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

Hajdaš Dončić je dodao da se u ovom procesu država odrekla prava prikupljanja novca tj. novac je sjeo izravno na račun luke. 'Ovo je velika investicija koja će unaprijediti poslovanje i ukupan prezenterski oblik Luke Rijeke. Rijeka je sastavni dio mediteranskog koridora, a ovo partnerstvo daje konkurentnost na globalnom špediterskom tržištu', rekao je.

Predsjednik Uprave OT Logisticsa Zbigniew Nowik opisao je poslovanje njegove tvrtke: 'Naša kompanija posluje od 1946. godine i najveći je operater lukama u Poljskoj. Osnovni biznis je pretovar i međunarodni prijevoz. Godišnje prevezemo oko 20 milijuna tona tereta i ostvarujemo oko 200 milijuna eura prihoda'.

Osim toga, OT Logistics zapošljava oko 2000 radnika te ima podružnice u Poljskoj, Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Nizozemskoj, Mađarskoj, Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama.

'Mislim da je ovo dobra prilika da se ostvari koridor između Baltika i Jadrana. Razgovarali smo s Upravom luke Rijeka prije godinu dana, kada su nam rekli da je za suradnju bilo prerano. Međutim, vratili smo se i mislim da ćemo imati dobru suradnju', rekao je Nowik.

'Pokušat ćemo uvjeriti naše klijente da dolaze u Luku Rijeka, za koju se nadamo da će prerasti Koper i postati najveća luka na Jadranu', zaključuje Nowik.