UPRAVA PORUČUJE

U Hrvatskim autocestama nema afera!

20.10.2009 u 13:39

Bionic
Reading

'Ja stojim iza svoga rada i odgovaram za to', poručio je danas na konferenciji za novinare Jurica Prskalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC), odbacujući sve medijske napise o nezakonitom poslovanju u toj državnoj tvrtki

Policija provodi istragu oko ugovora sa Skladgradnjom o bojenju tunela, nabavi luksuznih automobila i slučaja Josipa Pocrnića, potvrdio je Prskalo, ali, prema njegovim riječima, sve je rađeno prema zakonu i transparentno.

Prskalo je pred novinare izišao u pratnji Marija Lovrinčevića, člana Uprave HAC-a za građenje, Josipa Sapunara iz Uprave za financije i Ivice Mlinarevića iz Uprave za operativno održavanje i naplatu cestarina. Glavnu riječ je dobar dio konferencije imao Lovrinčević, koji se jedini glasno i jasno usudio reći da 'u HAC-u afera nema'.

ZASLUŽUJEMO AUDI A6

'Ne bježimo od naše odgovornosti, ali sve su to kvazislučajevi', rekao je Lovrinčević, uz konstataciju da je nemoguće objasniti sve djelatnosti HAC-a, jer to je kao kad 'kirurg treba objašnjavati kako operira slijepo crijevo'.

Mario Lovrinčević

Nema ništa sporno u tome što HAC automobile, i to u pravilu modele Audi A6, nabavlja preko izvođača jer je to uobičajena praksa pri ugovaranju radova. Ti automobili, prema Lovrinčevićevim riječima, služe za obilazak brojnih gradilišta i nakon završetka ugovorenog posla s izvođačem postaju vlasništvo HAC-a, koji onda plaća samo PDV.

'Imamo zakonsku mogućnost da vozila nabavljamo putem naših likvidnih sredstava, ili da ih kreditiramo iz jeftinih kredita namijenjenih za gradnju. Tu je sve apsolutno čisto, pravno i zakonski. A zašto baš Audi A6? Mi u Upravi smatramo da su to za nas najbolja vozila, a vi imate pravo misliti drugačije', rekao je Prskalo.

Također, prema mišljenju šefova HAC-a, nema ništa sporno u tome što se u natječaju za bojenje tunela tražila baš tvrtka sa 200 ljudi zaposlenih na antikorozivnoj zaštiti, što su neki protumačili da se išlo direktno na ruku poduzeću Skladgradnja u vlasništvu braće Žužul.

'Taj uvjet mogu zadovoljiti mnoge tvrtke u Hrvatskoj, Đuro Đaković ili Konstruktor. Ali samo su tri tvrtke preuzele dokumentaciju, a na kraju jedino je na natječaj izašla Skladgradnja', objasnio je Lovrinčević.

ISTA CIJENA ZA BOJANJE KAO 2005.

Činjenicu da je bojenje tunela prijašnjih godina, kad su radili podizvođači, bilo 30-ak kuna po metru kvadratnom, a sad kad je HAC izravno ugovorio posao cijena je skočila na 60 kuna (ukupno 43 milijuna kuna) Lovrinčević objašnjava složenošću posla i kratkim vremenskim rokom zbog turističke sezone.

'Ne mogu govoriti o cijeni koju je podizvođač dogovarao s izvođačem. Mi smo ovogodišnju cijenu bojenja tunela temeljili na troškovniku sličnog ugovora iz 2005. kad je cijena bila također 60 kuna. Tad se nitko nije bunio', rekao je Lovrinčević.

Odgovarajući na pitanje zašto su raspisivani natječaji za poslove za koje nisu bila osigurana sredstva, što je protivno Zakonu o javnoj nabavi, predsjednik Uprave Prskalo se branio tvrdnjom da nitko nije mogao predvidjeti krizu i da su ugovori potpisani na temelju financijskih planova. Riječ je o ugovorima vrijednima sedam milijardi kuna za četiri dionice autocesta, potpisanim neposredno prije lokalnih izbora.

'Kad bismo radili ziheraški, ne bismo godišnje napravili ni tri kilometara autocesta, moramo ugovarati radove, pa što bude', ubacio se Lovrinčević.

Prema Prskalovim riječima, HAC godišnje ima oko 700 javnih nabava, vrijednih pet milijardi kuna, na koje se javi više od dvije tisuće zainteresiranih. Zbog toga nije ništa čudno, mišljenja je on, što su u medijima česti napisi o namještanju posla u HAC-u jer je mnogo nezadovoljnih i ljutih zašto baš oni nisu pobijedili na natječaju.