tekstil lio

Tvornica stara 117 godina nada se da će je prvi hrvatski pametni jastuk probuditi iz dubokog sna

17.04.2018 u 06:30

Bionic
Reading

Osječki Tekstil LIO kreće u osvajanje tržišta pametnim jastukom. Iako nisu prvi u svijetu s ovim proizvodom, hvale se time da njihov ima najveći broj funkcija

Prije 117 godina krenuli su kao tvornica za preradu lana i kudelje, a proizvodnju danas nastavljaju pametnim jastucima koji prate pokrete i bilježe kvalitetu sna. Riječ je o jastuku koji se priključuje na pametni telefon, Android ili iPhone, pa se ujutro dobije izvještaj o snu.

'Jastuk bilježi postotak dubokog i laganog sna. Obavještava kada je došlo do hrkanja te ocjenjuje kvalitetu sna', objašnjava za tportal Vlado Radić, direktor i vlasnik Tekstila LIO.

Pametni jastuk temelji se na LIO-ovom popularnom memory jastuku Eliteform Silver. U njemu se nalazi i alarm koji nježno budi korisnika bez ometanja druge osobe. Ima čak i SOS tipku, čijim se pritiskom poziva unaprijed uneseni telefonski broj.

Spavač može i slušati glazbu konduktivnom tehnologijom preko kostiju lubanje, a da pri tome ne ometa druge. Cijena jastuka na tržištu iznosit će 1200 kuna.

'Pametni jastuk osmislili smo u suradnji s partnerima iz inozemstva. Nešto slično već postoji u svijetu, ali ne s tolikim brojem funkcija', objašnjava tportalu Radić, a na čelo ove tvrtke poznate po proizvodnji jastuka, pokrivača i geotekstila, koji se koristi u izgradnji cesta, došao je prošlog proljeća preuzimajući udjele ove tvrtke kojoj je svojevremeno prijetio i stečaj. Prema posljednjim službenim podacima Poslovne Hrvatske, Tekstil LIO 2016. uprihodio je 3,67 milijuna kuna, a dobit mu je iznosila 32 tisuće kuna.

Prvi hrvatski pametni jastuk Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic

Nekada je u pogonima ove tekstilne tvornice radilo i 1100 radnika, a danas ih je svega 18. Do stručnog kadra, priznaje, teško dolaze.

'Gotov kadar u tekstilnoj industriji vrlo je teško pronaći. Zato smo se okrenuli stvaranju vlastitog. Tražimo mlade ljude, spremne na edukaciju, jer krećemo s njima od nule', kaže nam on.

Dob novozaposlenih iznosi 32, dok je prosječna dob radnika kada je Radić stigao u tvrtku bila 57 godina. Tekstil LIO okrenuo se opremanju hotelskih kuća, apartmana, bolnica i studentskih domova. Izvoze u susjednu BiH te Srbiju, a planiraju povratak na tržišta Crne Gore i Makedonije.

'Prisutni smo u manjim i srednjim hotelima te apartmanima. Opremili smo hotele Osijek, Makarska, Brela, Kolovare, Cresanku na Cresu, Piniju u Malinskoj i Falkensteiner Zadar. Prisutni smo u studentskim centrima, Daruvarskim toplicama te bolničkim centrima. Nezadovoljni smo pritom prisutnošću u velikim hotelskim lancima koji često gledaju samo nižu cijenu', napominje Radić.

Ističe kako se prosječan jastuk može koristiti godinu dana dok je 'radni vijek' njihovog pet do šest godina.

'Jedini smo industrijski proizvođač pokrivača i jastuka u Hrvatskoj. Trenutno ima puno, kako kažemo, podrumskih proizvođača koji koriste jeftine sirovine pa su i takvi jastuci jeftini. No njih možete koristiti maksimalno godinu dana jer potom gube formu zbog lošeg punila', objašnjava ovaj direktor, napominjući kako oni proizvode vlastito punilo za pokrivače, kuglice za jastuke, a proizvodnja im je potpuno integrirana na 2000 kvadrata.

'U Hrvatskoj više nitko ne proizvodi tkaninu koju koristimo pa ju uvozimo iz Europe, kao i vlakna, čije proizvodnje u Hrvatskoj nema već 25 godina', zaključuje on.