SPLIT UOČI SEZONE

Turistička nam je propaganda socijalistička

14.05.2010 u 15:11

Bionic
Reading

U Splitu uoči sezone vlada optimizam, iako svi naši sugovornici koji su u turističkom biznisu ističu da su način prezentacije i institucionalna propaganda turizma u Hrvatskoj potpuno promašeni

Polovica je svibnja i turistička sezona u Dalmaciji se već zahuktala. U našim primorskim gradovima je na ulicama i trgovima sve više turista i povod je to da se raspitamo o prognozama za ovo ljeto.

Socijalistička propaganda

Svi naši sugovornici koji su u turističkom biznisu ističu da su način prezentacije i institucionalna propaganda turizma u Hrvatskoj potpuno promašeni, izvan vremena i prostora, a izvode se kao što se to radilo nekad davno u socijalizmu. U takvim okolnostima svi se oni bore na svoj način i pouzdaju u sebe, svoj rad, planiranje i sposobnosti i zapravo ih ne zanima što se vidi na spotu, stražnjica ili nešto drugo. Spotovi ne donose goste, posao i zaradu, ma koliko koštali.

U Splitu su svi koji se bave turizmom optimisti. Direktor Turističke zajednice Split Vedran Matošić nam je izjavio da se i ove godine može najaviti povećanje broja noćenja u Splitu, ali i promet i zarada. Cijene su iste kao i prošle godine, nije bilo nikakvog povećanja ili promjena i sve to može biti temelj za optimizam.

Optimistični su i u Le Meridien Lavu, najprestižnijem hotelu na splitskom području, što temelje na najboljim predsezonskim rezultatima hotela od otvaranja prije tri godine. Najave za ovu sezonu su odlične, posebno u segmentu kongresnog turizma. Osim toga, ove godine se bilježi veliki porast on-line bookinga. Cijene hotela Le Meridien su na istom nivou kao i prošle godine za pakete i razinu usluga koja se vezuje uz taj brend.

U usporedbi s cijenama na konkurentom tržištu na Mediteranu splitski Le Meridien ima istu cijenu kao i veći broj hotela iz tog lanca u Španjolskoj i Portugalu, a jeftiniji su od talijanskih hotela iz tog lanca. Za ovu sezonu su pripremili i neke promotivne akcije, a ističu da su se dobro pripremili i odradili velik posao u cilju propagande destinacije, pa na taj način i samog hotela.

Raspitali smo se i u nekim turističkim agencijama o prognozama i najavama za ovu godinu. U agenciji Vip Travel doznajemo da oni i ove godine, kao i prethodnih, očekuju blagi porast gostiju i prometa. Cijene su uglavnom iste kao i prošle godine, ali imaju za dugogodišnje klijente popust u cijeni servisa. Ivica Čović iz Vip Travela nam je skrenuo pažnju na jedan trend u Europi koji se vezuje uz poteškoće s letovima i vulkanima, a to je puno manje dugoročnih rezervacija i porast broja last-minute aranžmana. Agencija ove godine bilježi odlične najave i rast rezervacija gostiju s druge strane oceana.

U agenciji Travel 49 koja ima ured u Dioklecijanovoj palači dobili smo direktne informacije o trendu u samom gradu. Josip Sedlar je optimist i on tvrdi da će u otežanim uvjetima na tržištu dobre rezultate zabilježiti agencije i iznajmljivači koji su se dobro pripremili. Ističe da turizam u gradu bilježi rast i zahvaljujući niskotarifnom prijevozniku Easy Jet koji je ove godine izuzetno aktivan na dalmatinskom tržištu.

Splitski aerodrom bilježi i velik rast letova iz skandinavskih zemalja ove sezone, pa se tako primjerice samo danas očekuje deset letova iz Skandinavije. Zanimljiv kuriozitet je da dio putnika koji dolaze ove godine iz skandinavskih zemalja čine turisti iz Norveške, Finske ili Švedske, a drugi dio državljani Bosne i Hercegovine kojima je to brza i jeftina veza s bivšom domovinom.

Raspitivali smo se na Hvaru i Visu o najavama za ovu godinu, ali oni još uvijek nemaju pravu sliku o tome i ne žele špekulirati. Činjenica je da je Dalmacija postala i cestovna destinacija i najveći broj turista koje će doći u srpnju i kolovozu će tu odluku donijeti koji dan prije putovanja. Mali pansioni i apartmani se pouzdaju u online-booking i svoje dugogodišnje goste i za njih imaju svoju internu cijenu. To su trendovi koji se ne mogu predvidjeti i bilo kakve procjene su nezahvalne.