100 NAJVEĆIH INTERBRANDA

Tehno brendovi ugrozili primat Coca-Cole

16.09.2010 u 14:23

Bionic
Reading

Tehnološki brendovi najviše su napredovali na najnovijoj listi Interbranda. Među 10 najboljih svjetskih brendova sada se nalazi čak sedam tehnoloških. Vodeće mjesto zadržala je Coca-Cola, čija je vrijednost porasla 2 posto (na 70,45 milijardi dolara), ali sve bliže su joj brzorastući visokotehnološki divovi IBM, Microsoft i Google

Vodeće 'gazele' među poznatim robnim markama su popularna tražilica Google te dva proizvođača pametnih telefona, Apple i BlackBery, čija je vrijednost skočila više od 30 posto.

Google, čija je vrijednost je porasla za 36 posto (na 43,56 milijardi dolara), ujedno je postigao najveći skok među prvih deset (sa sedmog na četvrto mjesto). IBM je i dalje na broju dva s rastom od sedam posto, kao i Microsoft, koji je zadržao treće mjesto.

Najveći pad pretrpjela je finska Nokia, koja je izgubila na vrijednosti 15 posto i spustila se s petog na osmo mjesto. S liste Top 10 ispala je Toyota, iza koje je teška godina, u kojoj je njezin brend pojeftinio 16 posto.

Osim Coca-Cole, koja je već deset godina neprikosnoveno vodeća, netehnološki brendovi među prvih deset još su McDonalds na šestom mjestu i Walt Disney na desetom.

Interbrand koristi razne kriterije pri rangiranju marki, uključujući različite načine pomoću kojih brend koristi ukupnoj vrijednosti kompanije. Tri ključna aspekta koji pridonose vrijednosti marke su financijska snaga proizvoda ili usluge, uloga brenda u procesu odluke o kupnji te snaga brenda da u budućnosti osigura zaradu kompaniji.