POSLOVNI REZULTATI

Rimac Grupa zaključila 2021. s više od pola milijarde kuna gubitka, no ulagači nisu zabrinuti: 'Vidjet ćete rezultate iduće godine...'

08.06.2022 u 18:33

Bionic
Reading

Nakon dvije pozitivne godine Rimac Grupa zaključila je 2021. s velikim gubitkom. U kompaniji tvrde da je minus privremenog karaktera te da će se ove godine vidjeti pozitivni rezultati višegodišnjih ulaganja u dugoročne razvojne projekte

Prema podacima Poslovne Hrvatske, Rimac Grupa ostvarila je u 2021. godini prihode od 255,6 milijuna kuna, što je za 4,4 milijuna manje nego godinu ranije. Dok su prihodi stagnirali, troškovi su osjetno porasli pa Rimčeva kompanija završila godinu s gubitkom od 540 milijuna kuna. Prethodne dvije godine bila je u plusu, tako da je 2019. ostvarena dobit od 14,7 milijuna kuna, a 2020. od 2,3 milijuna kuna.

Iz Rimac Grupe za tportal poručuju da je negativni poslovni rezultat nastao kao posljedica snažnog investicijskog ciklusa i procesa restrukturiranja kompanije.

'Negativan rezultat u 2021. godini najvećim je dijelom prouzrokovan jednokratnim troškovima internog restrukturiranja, transakcije s Bugattijem te procesa prikupljanja kapitala od investitora. Značajna sredstva investirana su u pripremu kompanije za sljedeću fazu razvoja, uključujući nova zapošljavanja i unapređenje poslovnih procesa', pojašnjavaju iz Rimac Grupe na naš upit o komentaru poslovnih rezultata.

Prošlogodišnji financijski minus nije obeshrabrio ulagače te oni i dalje vjeruju u poslovni koncept Rimčeve kompanije. Samo u protekloj godini u nju su ušle 2,4 milijarde kuna svježeg kapitala, a nedavno je zaključen novi krug dokapitalizacije težak 500 milijuna eura, čime joj je tržišna vrijednost premašila dvije milijarde eura.

Rimčeva kompanija široj je javnosti poznata po brzim električnim automobilima, ali glavnina njezinih prihoda dolazi od prodaje tehnoloških rješenja i vitalnih dijelova za električne automobile (pogonski sklopovi, baterije, motori i sl.), čiji su kupci globalne kompanije poput Hyundaija, Kije, Porschea i Renaulta. Upravo poslovna suradnja i vlasnička povezanost s velikim imenima automobilske industrije omogućila je snažan investicijski i razvojni ciklus, uz financijsku stabilnost Rimac Grupe.

'Prikupljeni kapital od investitora veći je 10 puta od ostvarenih gubitaka u 2021. godini. Sve investicije i gubitke pokrivamo sredstvima prikupljenim od investitora koji se slažu s našom dugoročnom strategijom i velikim ulaganjima na kojima radimo i koja još planiramo u budućnosti', naglašavaju iz Rimac Grupe.

  • +22
Rimac okupio vlasnike superautomobila u Zagrebu Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Napominju i da u nerevidirane financijske rezultate za 2021. godinu nisu uključeni rezultati stranih društava u njihovom vlasništvu, pa tako ni rezultat društva Bugatti.

S obzirom na brojne projekte u razvoju, u narednim godinama očekuje se snažan rast prihoda i profitabilnosti. Iz kompanije već za ovu godinu najavljuju pozitivne rezultate. 'Godina 2022. bit će prva godina poslovanja u novoj strukturi Rimac Grupe i očekujemo vrlo dobre poslovne rezultate - što će biti vidljivo u poslovnim izvještajima iduće godine. Cilj nam je izgraditi veliku i snažnu tvrtku u globalnim razmjerima i to nije moguće ostvariti bez značajnih investicija i s fokusom na kratkoročne rezultate', poručuju iz Rimac Grupe.

U Rimac Grupi zaposleno je 896 djelatnika, a prema podacima Poslovne Hrvatske, prosječna plaća iznosila im je 7551 kunu, što je znatno niže nego 2020., kada je iznosila 11.005 kuna. No iz kompanije demantiraju taj podatak ističući da on nije točan zbog načina obračuna statistike. Pojašnjavaju da statistički podatak o prosječnoj plaći nije korektan jer dio izdavanja tvrtke za plaće knjiži na nematerijalnu imovinu i taj iznos nije uzet u obzir pri izračunu prosječne plaće.

'Točan podatak glasi da je prosječna plaća iznosila 12.133 kune', poručuju iz Rimac Grupe. Dodaju da je u svibnju 2022. prosječna plaća u Rimac Technologyju iznosila 13.800 kuna, a u Bugatti Rimcu 13.740 kuna, računajući plaće samo ljudi koji su zaposleni u Hrvatskoj (bez zaposlenih u Francuskoj, Engleskoj i Njemačkoj).