Vanya Panayotova

Regionalna direktorica L'Oréala: 'Bilo je očekivano da će pandemija poremetiti opskrbne lance, teško je reći kad će se stvari vratiti u normalu'

13.12.2021 u 06:37

Bionic
Reading

Na samom početku pandemije koronavirusa, u veljači 2020., Vanya Panayotova imenovana je novom generalnom direktoricom tvrtke L'Oréal u Hrvatskoj, a preuzela je i vođenje jedne od najvećih beauty kompanija u svijetu za cijelu regiju Adria. Panayotova, koja je u L'Oréal došla iz Orbico grupe, za tportal je govorila o izazovima s kojima se susrela u pandemiji, poteškoćama koje su pogodile opskrbne lance te o novostima i predanosti očuvanju okoliša, čemu se njezina kompanija potpuno posvetila

  • Objavili ste to da L’Oréal ide u veliku transformaciju poslovnog modela s ciljevima do 2030. Naglasak je na zaštiti klime, vode, bioraznolikosti i prirodnih bogatstava. Koji su to smjerovi vaše prilagodbe poslovanja i što planirate postići?

L’Oréal je dug niz godina posvećen društveno odgovornom poslovanju i kao vodećoj beauty kompaniji u svijetu cilj nam je pozitivno utjecati na društvo unutar kojeg poslujemo, ali i maksimalno pridonijeti očuvanju okoliša. Našu viziju održivosti ostvarujemo kroz ambiciozan program održivog razvoja pod nazivom L’Oréal for the Future. Radi se o programu koji predstavlja daljnju transformaciju našeg poslovnog modela te utjelovljuje naš pogled na odgovornost kompanije za suočavanje s izazovima suvremenog svijeta.

U sklopu programa postavili smo mjerljive ciljeve za sve naše aktivnosti, a one će prvenstveno ograničiti utjecaj kompanije na bioraznolikost, vodu, klimu i prirodne resurse. Tako će do 2025. godine svi L’Oréalovi proizvodni pogoni postići ugljičnu neutralnost poboljšanjem energetske učinkovitosti i korištenjem 100 posto obnovljive energije. Do 2030. kompanija nastavlja smanjivati emisiju stakleničkih plinova s ciljem da dostigne smanjenje za 50 posto u odnosu na 2016. godinu. Velik naglasak stavljen je i na pakiranje kozmetičkih proizvoda Grupe, pa je tako jedan od strateških ciljeva do 2030. smanjiti količinu pakiranja koja se koriste za naše proizvode za 20 posto te osigurati da sva plastična pakiranja naših proizvoda budu napravljena od recikliranih materijala ili iz bioloških izvora.

Vanya Panayotova Izvor: Licencirane fotografije / Autor: © Dario Marić - instagram.com/

Osim transformacije našeg poslovnog modela, odlučili smo pridonijeti ekološkim i socijalnim izazovima s kojima se suočava svijet. Zbog toga L’Oréal izdvaja 100 milijuna eura za ulaganje posvećeno regeneraciji ekosustava i razvoju kružne ekonomije, a 50 milijuna eura dobrotvornom fondu za potporu vrlo ranjivim skupinama žena.

  • Što se do sada ostvarili u borbi za postizanjem klimatske neutralnosti?

Kao globalna kompanija vrlo rano postali smo svjesni potrebe da treba odgovoriti na ekološke izazove u svijetu. Prvi neophodan korak za proces transformacije bilo je smanjenje utjecaja naših pogona i distributivnih centara. Prva faza je završena, a tijekom nje smanjili smo emisiju CO2 za 78 posto u apsolutnom iznosu, premašivši svoj početni cilj od 60 posto do 2020. Istovremeno se volumen proizvodnje povećao za 37 posto u istom razdoblju. Uz to, na kraju 2019. L'Oréal je imao 35 lokacija koje su ugljično neutralne (što znači da koriste 100 posto obnovljive izvore energije), uključujući 14 tvornica.

Posebno smo ponosni na to što da je L'Oréal jedina kompanija na svijetu koja je već šestu godinu zaredom postigla ocjenu 'A' u sve tri CDP* kategorije - zaštita klime, upravljanje vodama, očuvanje šuma.

L’Oréal Izvor: Licencirane fotografije / Autor: PeopleImages
  • L'Oréal Adria pokrenuo je edukativnu internetsku stranicu beauty4thefuture.hr, čija je glavna misao vodilja pakiranje u kojem dolaze vaši proizvodi. Što planirate postići tom stranicom i po čemu su vaša pakiranja drugačija u odnosu na konkurenciju?

U L’Oréalu snažno vjerujemo u educiranje i informiranje kao osnovni preduvjet donošenja odgovornih odluka. Razvrstavanje potrošenih pakiranja kozmetičkih proizvoda izazov je iz dva razloga, a to su raznolikost materijala i nedostatak informacija specifičnih za ovu kategoriju. Upravo zato smo, u suradnji s tvrtkom Hamburger Recycling Croatia, pokrenuli edukativnu internetsku stranicu beauty4thefuture.hr, čiji je cilj kvalitetna edukacija potrošača o mogućnostima razvrstavanja i recikliranja higijenskih i kozmetičkih proizvoda, kao i poticanje njihovih odgovornih navika i ponašanja. Odgovornost je na svima nama, kako na velikim kompanijama kao proizvođačima, tako i na korisnicima tih proizvoda. Stoga možemo reći da smo preuzeli i svojevrsnu ulogu edukatora da bismo potrošačima ponudili potrebne i odgovarajuće informacije o tome što napraviti s kozmetičkim pakiranjima jednom kada potroše svoj omiljeni proizvod.

  • Vodstvo kompanije preuzeli ste na samom početku pandemije. Koliko je pandemija koronavirusa utjecala na poslovanje L’Oréala Adria?

Da, moj početak u novoj ulozi točno se poklopio s početkom pandemije koja je utjecala i još uvijek utječe na naše živote i odnose, kako u privatnoj, tako i u poslovnoj sferi. Ipak, L'Oreal zbog svoje jedinstvene organizacije poslovanja, ali i okruženja u kojem djelujemo, ima sposobnost brze prilagodbe novoj stvarnosti. Agilnost je glavna karakteristika koja u ovom vremenu donosi opstanak. Najviše su za to odgovorni naši timovi jer su se brzo prilagodili novim načinima rada i prilagodili sve planove novoj realnosti. Posebno sam ponosna na tim u Hrvatskoj zato što je, unatoč svim okolnostima, i pandemiji i nekoliko snažnih potresa, ostao motiviran za održavanje i unaprjeđenje poslovanja, ali i pokazao veliko srce u teškim trenucima za sugrađane. Kad govorimo o poslovanju, od početka pandemije primijetili smo različit utjecaj okolnosti u različitim kategorijama, npr. dogodio se porast u kategoriji za osobnu njegu (tzv. SPA kategorija - njega lica i tijela) dok su npr. kategorije make upa i parfema pale. Danas već primjećujemo porast u svim kategorijama proizvoda i očekujemo da bismo mogli dostići, ako ne i prestići, razinu na kojoj su bili prije početka pandemije, tj. 2019. Tijekom cijelog perioda nastavili smo i s donošenjem inovativnih i hrabrih poteza, a među najvažnijima je korak naprijed u održivosti i društvenoj odgovornosti s programom L’Oréal for the Future, našim putem prema uključivom i održivom sutra. Unatoč tome što se pandemija ne smiruje, ohrabruje me sve veća cijepljenost jer nam omogućuje da ponovno putujemo, obilazimo tržišta regije i povećavamo reaktivnost na potrebe potrošača i zajednice.

  • Imate veliko iskustvo i u logistici kao bivša generalna direktorica Orbica. Jesu li vas začudili veliki problemi u opskrbi diljem svijeta nastali kao posljedica pandemije? Možemo li uskoro očekivati normalizaciju?

Nisam bila iznenađena, očekivala sam da će se problem javiti čak i ranije. Neometano funkcioniranje opskrbnog lanca od ključne je važnosti za uspješno poslovanje, a zatvaranje granica i ograničavanje putovanja ljudi neminovno su morali dovesti do posljedica. Tu se nadovezuje i nemogućnost obavljanja poslova zbog bolesti ili samoizolacije velikog dijela radnika, što je posljedično izazvalo mnoge smetnje u opskrbnom lancu. U ove dvije godine naučili smo bolje funkcionirati u novonastalim uvjetima, i dalje se brzo prilagođavamo situaciji te su smetnje sve manje i manje. Ne očekujem poboljšanje u prvom dijelu sljedeće godine, a kad će se stvari potpuno vratiti u normalu, teško je predvidjeti, jednako kao što je teško predvidjeti i kraj pandemije.

(*CDP je međunarodna neprofitna organizacija sa sjedištem u Velikoj Britaniji, Japanu, Indiji, Kini, Njemačkoj i Sjedinjenim Američkim Državama koja pomaže tvrtkama i gradovima u otkrivanju i upravljanju utjecajem na okoliš)