uoči turističke sezone

Rast potražnje za radom - traže se kuhar, konobar i prodavač više

07.05.2018 u 15:35

Bionic
Reading

Indeks slobodnih radnih mjesta OVI u travnju je porastao na mjesečnoj i godišnjoj razini, a približavanje turističke sezone vidljivo je iz rasta potražnje za zanimanjima u uslužnom sektoru, poput kuhara, konobara i prodavača za kojima je potražnja na godišnjoj razini porasla za više od 50 posto, objavio je u ponedjeljak Ekonomski institut, Zagreb (EIZ)

"OVI je u travnju 2018. zabilježio rast od 57,6 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, što upućuje na snažan porast potražnje za radom na godišnjoj razini", ističe se u priopćenju EIZ-a.

Isti zaključak, kako se dodaje, nude i desezonirane vrijednosti indeksa u odnosu na prethodni mjesec, jer je sezonski prilagođeni indeks u travnju porastao za 7,7 posto, što je četvrti najveći porast u posljednjih 12 mjeseci.

"Ova pozitivna kretanja, koja dolaze kao najava turističke sezone, vidljiva su u cijeloj Hrvatskoj. Najava uspješnije sezone vidljiva je iz porasta potražnje za zanimanjima u uslužnom sektoru, poput kuhara, konobara i prodavača, za kojima je potražnja u odnosu na travanj 2017. godine porasla redom za više od 50 posto", ističu analitičari EIZ-a.

  • +4
Zagrebački kafići Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletić

U kontekstu vrste ugovora uz koju se veže potražnja za radom, najveći porast opažen je u studentskim i sezonskim ugovorima koji su porasli u odnosu na travanj prošle godine za 82,7 posto, zatim slijede ugovori na određeno i neodređeno s porastom od 62,1 i 47,4 posto, dok je broj slobodnih radnih mjesta vezanih za stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa porastao za 30,7 posto u odnosu na travanj 2017. godine, navodi se u objavi EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).