EMIL TEDESCHI

'Podravka bi s Atlanticom ušla u Top 5'

Bionic
Reading

Iako u ovome trenutku Atlantic nema plan za kupnju Podravke, preuzimanjem bi nastala jedna od najvećih pet kompanija u Hrvatskoj, s razinom prihoda od oko milijardu eura, istaknuo je Emil Tedeschi u razgovoru za Poslovni dnevnik

'U ovome trenutku Atlantic nema plan za kupnju Podravke. I Podravka i Atlantic grupa su kompanije na burzi i kad bi bilo riječi o tome, onda bismo to svakako prvo objavili burzi, a onda i široj javnosti,' izjavio je Tedeschi.

Vodeća svjetska konzultantska kuća McKinsey, kazao je predsjednik uprave Atlantic grupe, izračunala da je Podravka u posljednjih osam godina propustila narasti upravo za veličinu današnje tržišne kapitalizacije od 1,6 milijardi kuna. 'Propuštena je, znači, vrijednost dvostruko veće Podravke, i to pod pretpostavkom da je kompanija samo rasla u skladu s prosjekom industrije u regiji, a ne govori se o rastu koji su ostvarili najbolji. No, hoće li vlasnici Podravke ikada odlučiti da im treba neki drugi poslovni model, kakav će model izabrati i kada će se to dogoditi, to je doista stvar njihove odluke,' rekao je Tedeschi.

Hipotetski, nastala bi kompanija s razinom prihoda od oko milijardu eura s izrazito jakim proizvodnim portfeljom, koja bi bila komplementarna u prehrani i farmaceutici i koja bi imala veliku distribucijsku snagu. Tedeschi ističe da bi nastala jedna od pet najvećih kompanija u Hrvatskoj, u farmaceutici bi se povezivanjem Belupa, Dietpharma i Farmacije dobio vertikalno integrirani lider, nastala bi druga po veličini prehrambena industrija u regiji, sa dva najvrednija brenda široke potrošnje - Cedevitom i Vegetom.

Tedeschi nema dileme u sposobnost Atlantica kad bi se odlučio na preuzimanje Podravke. 'Nismo mi jedini u Hrvatskoj koji bi to mogli. Postoje uspješne kompanije koje znaju raditi, ali i one koje stagniraju. Za ilustraciju, od 2002. kada je Agrokor htio kupiti Podravku pa to nije prošlo, on je do danas u prehrambenoj industriji odradio akvizicije u vrijednosti od 3,6 mlrd. kuna, dakle cijelu današnju Podravku. S druge strane Podravka je priliku za rast propustila. Istodobno, prije osam godina Atlantic je bio četiri puta manji nego danas, a vidjet ćemo tek gdje će tko biti za osam godina. U svakom slučaju nemam dilema o poziciji Atlantica,' kazao je Tedechi.