Rooftop Lateral Champagne Bar

Održana uvodna konferencija inovativnog projekta Znam i poduzimam

26.09.2019 u 16:57

Bionic
Reading

U ponedjeljak, dok su svi bježali od kiše i nevremena, na krovu Rooftop Lateral Champagne Bara održana je uvodna konferencija inovativnog projekta Znam i poduzimam

Podsjetimo, projekt Znam i poduzimam sastoji se od ciklusa predavanja i mentorstva usmjerenih na razvoj poduzetničkih vještina mladih i nezaposlenih osoba. S obzirom na sve dinamičniji razvoj interneta, edukatori na projektu su mladi ljudi koji su svoj hobi pretvorili u uspješan posao te posluju upravo putem interneta i društvenih mreža – najpoznatiji hrvatski blogeri i influenceri.

I tako su se na pozornici našli hrvatski modni dizajner Ivan Alduk, lifestyle blogerica Ella Dvornik, youtuber Matija LayZ Lazarević, food blogerica Maja Breklao i Natalia Zielinska, inicijatorica projekta.

Moderatorica, energična Ena Rajić je započela s predstavljanjem svih predavača, usput upitavši koje su najveće zablude što ih ljudi imaju o influencerima. Svi su se složili da je najveća zabluda to da svi misle da su preko dana postali popularni i plaćeni za svoj posao. Nakon toga slijedila je rasprava kako izgleda proces svakog od njih od trenutka kad su postavili prvi post do danas, kada imaju preko 300.000 pratitelja svaki i kroz svoj blog ili YT kanal zarađuju tri prosječne mjesečne plaće.

Istaknuo se Ivan Alduk koji je napomenuo da je on krenuo u realnom sektoru, no nakon nekog vremena skužio je da se ostali modni dizajneri distanciraju od svojih klijenata dok je on iskoristio društvene mreže kako bi se pokazao široj javnosti.

Matiji je Youtube bio način na koji prikazuje svoj svakodnevni život klinca iz manjeg grada, no kako su se drugi prepoznali u njegovoj priči, počelo ga je pratiti sve više mladih ljudi koji se na neki način ističu, imaju svoju strast i kod njega vide uzor za to kako biti dosljedan sebi i autentičan.

Autentičnost je i karakteristika Elle, koja je od svoje osobnosti napravila brend i danas je prati skoro svaki drugi Hrvat. Ella je spomenula kako je oduvijek voljela putovati, ali kako je nakon rođenja kćerke bila prisiljena ostati doma, što je sjajno iskoristila, proširila svoju priču i postala lifestyle blogerica.

Za razliku od Elle, Maja Brekalo poznata je svima kao Delicious and Healthy by Maya, stoga ljudi ne prepoznaju nju osobno. Štoviše, priznala je da ako stavi nešto osobno na svoj Instagram, inače pun finih recepata i slika hrane, često izgubi pratitelje koje ne zanima njena priča, nego isključivo njen rad.

Natalia Zielinska, direktorica EU konzultantske firme Euro Grant Konzalting, priznala je da nikad nije planirala pisati blog, no s druge strane htjela je prikazati drugima da iza svih brojki i tehničkih opisa stoji uvijek neka osoba koja jako puno truda i energije ulaže u svaki projekt. Natalia je Poljakinja te kako joj hrvatska stvarnost zna biti sirova, tražila je sama više puta podršku među drugim blogerima poduzetnicima, što joj je dodavalo hrabrost i inspiriralo je za dalje, stoga je odlučila i svoju priču pokazati javnosti.

Nakon zanimljivog dijela predavača imali smo priliku u panel raspravi čuti vrhunske i prepoznate stručnjake koji koriste internet svaki dan za razvoj svog poslovanja. Ivana Matić, osnivačica i CEO Women in Adria, krenula je od LinkedIn grupe, a danas okuplja i umrežava preko 200.000 mladih poduzetnica u Hrvatskoj i regiji. Pričala je o ulozi networkinga i povezivanja u poslovnom svijetu te o tome koliko je internet izvrsno sredstvo ako se pravilno filtrira kontakte i poznanstva. Sa njom se složio Stevica Kuharski, predstavnik fonda za investiranje u startupove Fil Rouge Capital, koji također tvrdi da je u Hrvatskoj jako bitno biti prije svega uporan, ali i imati mrežu poznanstva. Muamer Mujević, osnivač i direktor agencije za digitalni marketing Iconis Agency, osvrnuo se na ulogu osobnog brendiranja u digitalnom svijetu, istaknuvši da je osim poznanstva i upornosti važno biti autentičan, jasno komunicirati svoje poruke, a pri tome pravilno koristiti razne društvene alate.

Nakon stručnog dijela slijedila su pitanje i reakcije publike, budućih polaznika projekta. Njih je najviše interesiralo kako doći do prve zarade od bloga i/ili profila na Facebooku, koliko je potrebno uložiti i u što konkretno kako bi se postigli što bolji rezultati.

Neki predavači su na svom primjeru predstavili neke od načina, no dio su ipak ostavili za svoja predavanja koja će se održavati od 24. rujna sve do kraja listopada.

Projekt sufinancirala Europska Unija iz Europskog socijalnog fonda.