CROTRAM DEMANTIRA PROBLEME

Niskopodni tramvaji sigurni su za prijevoz

27.03.2009 u 14:13

Bionic
Reading

Niskopodni tramvaju sigurni su za putnike, a unatoč podmetanjima pozvani smo na daljnje pregovore u Helsinki, kažu u Končaru

Konzorcij Crotram reagirao je na članak objavljen u Jutarnjem listu, koji su kasnije prenijeli brojni mediji, 'Od 107 novih tramvaja, 73 s greškom' u kojemu se navodi niz netočnih podataka, čime je nanesena šteta ugledu kompanije.

'Niskopodni tramvaji sigurni su za prijevoz putnika, i u četiri godine, koliko prometuju zagrebačkim ulicama, nije nikad bilo pucanja voznog postolja niti deformacija', izjavio je Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar-Elektroindustrije.

U Končaru kažu da su postolja tramvaja i sve druge komponente ispitale neovisne inozemne kuće, dodijelivši im sve potrebne ateste, bez kojih Crotramov tramvaj ne bi mogao prometovati ulicama Helsinkija i Sofije.

Prema Baginu mišljenju, znakovit je 'tajming' u kojemu se pojavio 'münchausenovski' članak: nakon što je objavljeno da će Grad Zagreb nabaviti daljnjih 60 niskopodnih tramvaja i nakon što je predana potrebna dokumentacija za novi krug natječaja za Helsinki.

Bago kaže da su Finci na upit hrvatskih novinara izjavili da nije bilo problema s hrvatskim tramvajem te da su, unatoč negativnom publicitetu koji im je sporni članak nanio, pozvani na daljnje razgovore sredinom mjeseca.

U Končaru najavljuju tužbu nakladnika, urednika i novinara spornog članka, ali neće tužiti Zdravka Berića, direktora tvrtke Prvomajska TZR koji je neovlašteno obišao Končareve pogone kako bi ispitao kvalitetu tramvaja. 'Nisam siguran treba li neke ljude tužiti ili liječiti', kaže Bago.

U Končaru upozoravaju na niz netočnosti iznesenih na njihov račun, tvrdeći da se kontrola proizvodnje ne može utvrditi 'običnom šetnjom', nadalje da uređaj 'atomski apsorpcijski mikroskop' ne postoji, već postoji sličnog imena 'atomski apsorpcijski spektrometar' kojim se ne može ispitivati kvaliteta postolja. Premda naziv sugerira da je riječ o nekad uglednoj tvornici Prvomajska, Berić je tvrtku Prvomajska-TZR osnovao tek prije nekoliko godina.

Nezadovoljan tretmanom u hrvatskim medijima, koji objavljuju samo negativne napise o domaćim tramvajima za razliku od 'kvalitetnih članaka u najuglednijim stručnim časopisima specijaliziranim za tračna vozila', Bago će, dobije li presudu, svotu uplatiti za razvoj 'istinskog istražiteljskog novinarstva'.

Novinarima je podijeljeno pismo iz kojeg je vidljivo da je Zdravko Berić svoje istraživanje o problematičnoj sigurnosti tramvaja uputio još u kolovozu Ivanu Toliću, direktoru ZET-a, no Tolić ni odgovorni u Končaru nisu o tome obavijestili javnost smatrajući ga posve neozbiljnim.