NAKON DESETLJEĆA VLADANJA

Niko Bulić će se ponovo javiti na natječaj za direktora HTZ

24.08.2012 u 16:15

Bionic
Reading

Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (HTZ) usvojilo je danas Operativni marketing plan turizma Hrvatske za 2013. čiji je proračun za jedan posto manji nego ove godine te iznosi 32,7 milijuna eura, a odabralo je i šest novo-starih direktora inozemnih predstavništava HTZ-a te odlučilo o raspisivanju natječaja za direktora Glavnog ureda HTZ-a, najvjerojatnije u idućih deset dana.

Operativni marketing plan turizma Hrvatske za 2013. je tranzicijski, ali i krovni plan koji će biti polazna točka za izradu novog strateškog marketing plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2018., kazao je na sjednici Vijeća ministar turizma i predsjednik HTZ-a Veljko Ostojić dodajući da će biti osnova i za izradu programa rada HTZ-a za 2013. te županijskih i drugih turističkih planova javnog i privatnog turističkog sektora.

To je ujedno i prvi put da se takav plan donosi tako rano, u ovom dijelu godine, što je, po Ostojiću, važno i za inozemne partnere koji posluju s hrvatskim turizmom jer će i oni prije znati što Hrvatska planira i kako se mogu uključiti.

Naglasivši da plan donosi niz osvježenja i novosti te da se sastoji od 34 grupe aktivnosti, Ostojić je kazao da se njime želi postići dva osnovna cilja - povećanje turističkih dolazaka u pred i posezoni te na kontinentu, jer i ova sezona pokazuje da se porasti najvećim dijelom bilježe upravo u tim razdobljima i na tim područjima.

Poduprijet će se svi oni koji mogu pridonijeti tim ciljevima, kao i oni koji kreiraju i razvijaju prizvode kao motiv dolaska turista, a planom je predviđena i znatno jača potpora razvoju destinacijskih menadžment organizacija (u što bi se trebale transformirati i osnažiti lokalne turističke zajednice) te destinacijskih menadžment kompanija, u što bi išlo ukupno oko 600 tisuća eura.

Važnim je izdvojio znatno povećanje ulaganja u online promociju i marketing putem svih online kanala, uz novost uvođenja viralnog marketinga (prenošenja reklamnih poruka odnosno preporukom koja se brzo širi u virtualnom svijetu) za što se planom predviđa 600 tisuća eura, kao i uvođenja putopisnih blogova za što se predviđa 200 tisuća eura.

Na internet oglašavanje će 109 posto više novca nego ove godine, ili 2,5 milijuna eura, dok klasično oglašavanje na TV-u, tisku i slično 'pada' za 52 posto, na 3,4 milijuna eura.

S oko 13 tisuća ove godine na čak 300 tisuća eura povećava se iznos za edukaciju u sustavu turističkih zajednica u što se mogu uključiti i oni iz privatnog sektora, jer je to izuzetno važno za dalji razvoj turizma, kazao je Ostojić.

Novost je plana, dodaje, i uvođenje mjerenja efekata izvedenih aktivnosti iz plana kako bi se vidjelo ide li se ili ne u dobrom smjeru.

V.d. direktora Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić kazao je da su plan izradili tvrtke THR iz Barcelone i Horwath HTL iz Zagreba te da je plan racionaliziran i u sredstvima, koja su i drugačije raspoređena, ali i aktivnostima od kojih se neke smanjuju, neke ukidaju, a neke proširuju.

Povećat će se tako s 200 na 400 tisuća eura potpore za manifestacije, ali se za 60 posto, na 150 tisuća eura, smanjuju sredstva Uredu HTZ-a za kulturni turizam. Novost je i razvoj marketing brendova Hrvatske za što ide 100 tisuća eura, dok se za 25 posto, na 4,2 milijuna eura, smanjuju iznosi za predstavništva, urede i ispostave.

Na upit novinara hoće li se javiti na predstojeći natječaj za direktora Glavnog ureda HTZ-a, na čijem je čelu zadnjih nešto više od dest godine, Bulić je kazao da hoće.

Temeljem natječaja Vijeće je odabralo nove odnosno na iduće tri godine potvrdilo mandate dosadašnjim direktorima šest stranih predstavništava HTZ-a - u Beču (Ranko Vlatković), Londonu (Meri Matešić), Stockholmu (Paul Šikić), Madridu (Sanja Jelić), Ljubljani (Goran Blažić) te Tokiju (Eduard Tripković Katayama).