TOMAŠKOVIĆ IZ TDR-A

'Nažalost, nemamo utjecaja na Vladu'

13.05.2010 u 07:43

Bionic
Reading

Davor Tomašković, predsjednik Uprave TDR-a, u razgovoru za srbijanski Ekonomeast požalio se da unatoč tome što rovinjska tvornica drži četiri petine hrvatskog tržišta nema utjecaja na Vladu

Davor Tomašković, predsjednik Uprave Tvornice duhana Rovinj, u srbijanskom Ekonomeastu dao je intervju uoči konferencije o mogućnostima poboljšanja gospodarske suradnje Hrvatske i Srbije, koji organizira taj magazin.

Na novinarsko pitanje kolik je utjecaj TDR-a na donošenje odluka Vlade, s obzirom na to da drže četiri petine hrvatskog tržišta, Tomašković se požalio da nemaju velik utjecaj.

'Nažalost, očigledno je da nemamo velik utjecaj. Takva je situacija. Evidentno je da nismo mogli utjecati da se stvari odvijaju drugačije. Kad su se donosili novi propisi o porezima, upozoravali smo Vladu Hrvatske da njihovo naglo povećanje neće donijeti dobro ni budžetu, ni rastu zaposlenosti, ni potrošačima. Upozoravali smo da će se povećati šverc i smanjiti zaposlenost i u TDR-u i na selu, među seljacima od kojih kupujemo duhan. To se sve, nažalost, dogodilo.'

Iako se dio srbijanskih proizvođača cigareta žali da je njihovim proizvodima onemogućen ulaz u kioske Tiska, u kojima uz Agrokor vlasnički udio ima i Adris grupa, koja je također i vlasnik TDR-a, Tomašković kaže da to nije točno.

'Čak i kad bi to bilo istina, i kad bi TDR kao dio Adris grupe utjecao da se ne dozvoli prodaja cigareta iz Srbije u tim prodavaonicama, to ne bi mnogo značilo za proizvođače cigareta. Tek deset posto svih, pa i naših cigareta u Hrvatskoj se proda u prodavaonicama te tvrtke.'

Magazin Ekonomeast upozorava da hrvatski TDR u Srbiji drži gotovo deset posto tržišta cigareta, dok cigareta koje su proizvedene u Srbiji u Hrvatskoj uopće nema, iako u Nišu, Vranju i Senti tvornice imaju tri multinacionalne kompanije - Philip Morris, British American Tobacco i Japan Tobacco International.

'Ti odnosi nemaju veze s politikom, kao što se često povezuje. Dakle, ako postoje problemi, onda nisu na državnom nivou, ili na nivou odnosa dva naroda, nego na komercijalnom nivou proizvođača neke robe i trgovca', kaže Tomašković, objašnjavajući da  petinu tržišta Hrvatske, koju ne zauzimaju brendovi iz Rovinja, pokrivaju cigarete svjetskih proizvođača, čija je poslovna odluka da u Hrvatsku ne uvoze cigarete proizvedene u Srbiji.

'Multinacionalne kompanije danas prodaju svoje proizvode iz Švicarske, Nizozemske, Poljske i Njemačke i njihova je odluka da ne prodaju robu iz Srbije', rekao je Tomašković.

Predsjednik uprave TDR-a smatra da srbijanskim proizvođačima proboj na hrvatsko tržište nije ništa teži  nego onima iz drugih država.

'Ne vjerujem da danas postoji otpor prema proizvodima koji dolaze iz Srbije. Ipak, moguće je da postoje povijesni razlozi zbog čega bi srpska roba mogla imati takav položaj, iako su oni danas mnogo manji', kazao je Tomašković, navodeći Eurokrem kao brend koji je poznat hrvatskim potrošačima.

Za TDR je naveo da dugo nije bio prisutan u maxi marketima trgovinskog lanca Delta, jer nisu mogli zadovoljiti poslovne uvjete koje su postavili. To nije bila njihova politička odluka, kaže Tomašković, nego su postavili određene komercijalne uvjete koji u tom trenutku nisu bili isplativi – tražili su visok rabat, a cijena za prostor na polici bila je visoka i slično.