KONCESIJE ZA AUTOCESTE

Milošević nakon Googlea dovodi Australce?

23.02.2011 u 13:28

Bionic
Reading

Ideja o brzom punjenju proračuna kroz davanje autocesta u koncesiju, koju je plasirao premijerkin savjetnik Lovrinčević, bliska je i potpredsjedniku Vlade Miloševiću, tako Jutarnji list piše o njegovom susretu s predstavnicima australske investicijske banke zainteresirane za takva ulaganja. Ekonomist Ljubo Jurčić u kratkom razgovoru za tportal kaže kako ne vidi koncesionare koji bi htjeli doći s obzirom na slab intenzitet prometa na autocestama, a porastu li cestarine dvostruko, Hrvati će ponovno zavoljeti stare ceste

Škegrin poziv za privatizaciju infrastrukturnih tvrtki u državnom vlasništvu 'doradio je' drugi savjetnik Željko Lovrinčević, za kojeg su koncesije za autoceste bolji način da se brzo dođe do svježeg kapitala. Ideju koju je svojevremeno odbacila i Sanaderova Vlada ponovno je prije mjesec dana aktualizirao Lovrinčević, a iz današnjeg članka u Jutarnjem jasno je da je bliska i potpredsjedniku Vlade Domagoju Miloševiću.

List piše kako se Milošević sastao s predstavnicima australske Macquarie banke, koja želi investirati milijarde eura u Hrvatsku, i to u infrastrukturu i energetiku. Australci su se najviše raspitivali o koncesijama za autoceste, a spominje se i mogućnost da ih Vlada angažira kao savjetnike za pronalazak drugih koncesionara.

S obzirom da iz Vlade još nema službene potvrde o davanju autocesta u koncesiju, a neslužbeno se ipak raspravlja o koncesijskim modelima, za komentar najnovijih Miloševićevih investicijskih pregovora, nakon famozne priče o dovođenju Googlea, zamolili smo ekonomista Ljubu Jurčića:

'Očito je panika u Vladi, novca nema, troškovi su veliki, bojim se grešaka koje bi sada mogli napraviti. HAC bi teoretski mogao dati autoceste koje su izgrađene u koncesije, ali da bi ih koncesionar uzeo, mora zarađivati na njima, a mi nemamo dovoljan broj vozila, dovoljan intenzitet prometa da bi se zarađivalo na hrvatskim autocestama. Da bi se koncesionari pokrili, cestarine bi morale biti dvostruko više, a porastu li toliko, svi ćemo se voziti starim cestama. To je krivi Vladin pristup, ići na rješavanje gospodarskih problema davanjem koncesija na ceste ili vode, ovako samo ispada da vlast nešto radi i trudi se. Nismo daleko od mediteranskih zemalja, ne treba ljudima puno da im prekipi', komentirao je Ljubo Jurčić za tportal.