konferencija tvrtke Asseco

'Mi smo najveći IT start-up. Zapošljavamo 24.000 ljudi i radimo u 50 zemalja svijeta'

12.06.2019 u 11:41

Bionic
Reading

U srijedu je u dubrovačkom hotelu Valamar President započela godišnja konferencija tvrtke Asseco, poljskog softverskog diva, na kojoj su predstavljeni novi proizvodi i trendovi u bankarskoj i IT industriji. Konferenciju su otvorili Piotr Jelenski, glavni izvršni direktor Asseca South Eastern Europe i Artur Wiza, potpredsjednik Upravnog odbora Asseco Poland

Wiza je uvodno pojasnio kako je Asseco danas radi u više od 50 zemalja svijeta, izlistani su na burzama u New Yorku, Varšavi, i Tel Avivu te više do 100.000 klijenata. Sve su to postigli u 30 godina postojanja te se mogu pohvaliti godišnjim prihodom od 2,2 milijarde eura i 24.000 zaposlenika što zapravo znači da su peti najveći proizvođač softvera u Europi.

'Mi smo najveći IT start-up u Poljskoj, jer inovacije pokreću sve što radimo, a radimo u 50 zemalja svijeta', rekao je Wiza te nastavio pojašnjavati poslovni model Asseca:

'Mi radimo po federalnom modelu. To znači da imamo duboko razumijevanje svih lokalnih tržišta na kojima radimo, inovativni smo i agilni kao start-up tvrtka. Koncentriramo se na softver za pojedine sektore, stručnjaci smo u sektorima u kojima radimo a to su bankarstvo i financije, javni sektor i korporativni sektor.'

Što se financija tiče, Asseco radi u gotovo svakom pod-sektoru te industrije od komercijalnih banaka, plaćanja, osiguranja, brokera, investicijskih fondova i leasing kuća. Izrađuju i IT rješenja za telekome, proizvodne kompanije, energetiku i trgovačke lance, dok se u javnom sektoru bave IT rješenjima za bolnice, javnu upravu, obrazovanje, vojsku i međunarodne organizacije.

'Čak 95 posto našeg posla je softver. Fokusirani smo na inovacije, razvijamo svoje proizvode, ali kada je to potrebno preuzimamo i druge kompanije, koje imaju proizvod koji nam treba u portfelju. Samo lani u istraživanje i razvoj uložili smo 200 milijuna eura.', rekao je Wiza.

Piotr Jelenski, šef Asseca za našu regiju kazao je kako 62 od 291 banke u Hrvatskoj i susjedstvu koriste njihov softver i rješenja, a mnogo ljudi i ne zna čije proizvode zapravo koriste. Lider su i u industriji plaćanja, gdje njihova tvrtka Payten svaki mjesec ima preko 55 milijuna transakcija svaki mjesec, 120 velikih korporativnih klijenata, upravljaju s 9000 bankomata te 420.000 POS terminala u regiji jugoistočne Europe.

'Četiri su glavne linije biznisa u sektoru plaćanja. To je obrada plaćanja, e-trgovina i mobilna plaćanja, POS i bankomati te sigurnost. Jedan od velikih motora rasta u sektoru plaćanja su bankomati, tj. mreža nezavisnih bankomata MoneyGet, koji su smješteni u blizini supermarketa, plaža, turističkih znamenitosti i gradskih središta. Taj biznis još gradimo, nije riječ o sofisticiranom poslu, već je samo o lokacijama. Postavite bankomat deset metara dalje od optimalne lokacije i nemate ništa od njega', ilustrirao je Jelenski.

Strategija Paytena u budućim godinama je nastup na tržištima u razvoju, dakle širenje u regiji, južnoj Americi, Egiptu, a možda i Etiopiji i Nigeriji. Planiraju se dodatna ulaganja e-trgovinu, automatizaciju plaćanja i digitalnu prodaju, što bi u iduće tri godine trebalo uroditi 50 posto većom dobiti u iduće tri godine. Zaključio je kako je najveći izazov pred Assecom, ali i brojnim drugim IT tvrtkama balans između stabilnosti i fleksibilnosti: 'Trebamo biti agilni kao gliser i u isto vrijeme stabilni kao veliki brod.