REPOVI PREDSJEDNIČKE KAMPANJE

Kraš diže prijavu protiv Vidoševićevih 'progonitelja'

05.05.2010 u 07:29

Bionic
Reading

U anonimnom mailu potpisanom sloganom 'uvijek Vaš-Josip Kraš', mali dioničari članove uprave Kraša optužuju da su novcem kompanije financirali PR stručnjaka Krešimira Macana za potrebe predsjedničke kampanje Nadana Vidoševića, no prokuristica Kraša Marica Vidaković tvrdi da se radi o čistom podmetanju

'Drugovi! Radnom se narodu uzimaju milijuni! I tko krade? Debeli pozadinac koji nije prošao sigurnosnu? Ne! Komandant krade! Zapovjednik Vidošević krade poštenom radništvu jer je poželio biti predsjednik!' piše anonimni autor koji je posudio ime narodnog heroja Josip Kraša, obavještavajući medije da su mali dioničari Kraša podnijeli kaznenu prijave DORH-u protiv predsjednika uprave Nadana Vidoševića i članova uprave Tomislava Jovića i Darka Radišića, te protiv direktora PR agencije Manjgure Krešimira Macana.

Optužba da su oni oštetili Kraš za 480.000 kuna temelji se na dva dokumenta – Ugovoru Kraša i Manjgure o kriznom komuniciranju tijekom predsjedničkih izbora i Ponudi tvrtke Manjgura Krašu da financira PR uslugu predsjedničkom kandidatu.

'Koliko sam upoznata, ne postoji prijava malih dioničara protiv Nadana Vidoševića i članova uprave. Danas svatko može anonimno tvrditi da je podnio kaznenu prijavu. Kraš je donio odluku da podignemo kaznenu prijavu protiv anonimnog počinitelja, zbog nanošenja štete društvu tim pismom', izjavila je prokuristica Kraša Marica Vidaković za tportal.

Martina Sokač-Saraga, bliska Vidoševićeva suradnica iz HGK, koja je vodila i PR u njegovoj kampanji, opovrgava da je Kraš financirao kampanju svog direktora, kao i angažman Krešimira Macana, koji se nedavno našao u središtu skandala zbog sumnji da je s pulskim gradonačelnikom oštetio gradski proračun, u toj kampanji.

Macan angažiran za krizno komuniciranje, a ne za Vidoševićevu kampanju

U ugovoru Kraša i Manjgure, koji su u ime Kraša potpisali Jović i Radišić, Macanova tvrtka angažirana je za krizno komuniciranje tijekom Vidoševićeve kampanje od svibnja do kraja 2009. godine, uz naknadu od 60.000 kuna mjesečno. Prokuristica Kraša Marica Vidaković kaže da u tom ugovoru nema ništa sporno:

'S Krešimirom Macanom surađujemo još od 2004. godine. Kraš je tržišno orijentirana kompanija i naš je interes bio da se zaštitimo kako bismo spriječili negativne konotacije u vrijeme kad je naš prvi čovjek angažiran u predsjedničkoj kampanji', kazala je za tportal.

Da bi se uopće mogao kandidirati, prepričava Vidaković, direktor Vidošević morao je zatražiti suglasnost nadzornog odbora Kraša: 'Tada smo svi odgovorni razgovarali o tome kakve bi mogle biti posljedice za kompaniju, procijenili smo da mogu biti i pozitivne i negativne, pa smo prepustili stručnjacima za odnose s javnošću da odrade posao kriznog komuniciranja.'

No ako je agencija Manjgura angažirana za 'krizno komuniciranje', odnosno zbog opasnosti da predsjednička utrka ugrozi kompaniju, zašto je i Macanova ponuda za vođenje izborne kampanje odaslana Krašu?

Na pitanje kako komentira to što je ponuda za Manjgurino vođenje kampanje poslana na njezinu adresu, iako Kraš nije službeni donator u kampanji, Marica Vidaković kaže:

'Vidjela sam taj dokument koji kruži, ali tvrdim da nisam uopće primila taj mail. Moguće da je gospodin Macan htio ponuditi svoje usluge u kampanji, što je tržišno legalno, ali gospodin Nadan, koliko znam, nije bio zainteresiran za njegove usluge jer je razgovarao s drugim osobama koje su na koncu i napravile uslugu. Uostalom, na dnu te ponude sitnim slovima stoji 'Željko Kerum ponuda izbori', što pokazuje da se radi nekoj špranci.'

Pogrešku agencije Manjgura, koja je u memorandumu ponude zaboravila izbrisati potpis prijašnjeg posla 'Željko Kerum izbori 2009', Vidaković koristi kako bi pokazala da se ne radi o ozbiljnom dokumentu i naglasila da Kraš nije financirao čelnika kompanije u osobnim političkim ambicijama: 'Kraš nije donirao ni lipe za Vidoševićevu kandidaturu. S obzirom na to da je zaposlen u društvu, svaka bi donacija imala porezni tretman plaće, što bi bilo gospodarski neprihvatljivo sa stanovišta društva. No svatko tko je htio privatno donirati, mogao je to učiniti. Moj osobni izbor za predsjednika je bio Nadan, ali to što nije prošao, što se tiče Kraša, nije gubitak nego dobitak.'

Kraš donirao čokoladice Josipoviću

Iako je Vidoševićev tim prvi objavio imena dijela donatora u kampanji, konačna je lista javnosti ostala nepoznata, što Martina Sokač-Saraga opravdava time što su neke tvrtke imale neugodnosti zbog donacija.

A iako Kraš nije financirao Vidoševića, čokoladicama i slatkišima potpomogao je njegova konkurenta, Ivu Josipovića. 'Kraš je dosad donirao mnogim predsjedničkim kandidatima, ali svoje proizvode, a ne novac, pa tako i aktualnom predsjedniku Josipoviću', zaključila je Vidaković.