ZABAVNI PARK KOD BIOGRADA

Kralj petardi gradi hrvatski Gardaland

25.01.2010 u 08:17

Bionic
Reading

Vlasnik Mirnovec Pirotehnike, hrvatski kralj vatrometa i petardi Franjo Koletić odlučio je okrenuti novu stranicu u poduzetničkoj karijeri. Kod Biograda kupio je zemljište od 45.000 kvadrata, gdje planira graditi diskoteke, kockarnicu, bazene i manji hotel

Gradske vlasti Biograda prije pet godine izašle su s planom formiranja zone za zabavu, van grada, koja ne bi smetala ni domaćim ljudima ni turistima. Ustupljena im je državna zemlja, koju su u dva navrata nudili na natječajima za ulaganje s pravom građenja. Ali kako nije bilo zainteresiranih, krajem 2008, uz dogovor s državom, parcela je ponuđena na prodaju.

Javilo se nekoliko investitora, a najbolji projekt i cijenu ponudila je tvrtka Pirotron sa sjedištem u Velikoj Gorici, iza koje stoji Franjo Koletić.

Na tržištu pirotehnike napravili maksimum

Franjo Koletić

'Da, osnovali smo novo poduzeće koje bi se bavilo samo investicijom kod Biograda. Na tržištu pirotehnike u ovom dijelu Europe postigli smo svoj maksimum. Želja nam je dalje razvijati firmu i zbog toga smo se okrenuli turizmu i zabavi', objašnjava Koletić svoje motive za novi poslovni poduhvat.

Zemljište od 45.000 kvadrata platio je oko 6,5 milijuna kuna, a još je na čišćenje terena zaraslog u makiju, navodi, potrošio pet-šest eura po kvadratu odnosno oko 1,8 milijuna kuna. Parcela se nalazi uz Jadransku magistralu, blizu turističkog naselja Crvena luka, oko kilometar udaljena od mora.

'Lokacija je vrhunska. Osim Biograda, blizu su i Zadar i Šibenik i na nama je da osmislimo sadržaj koji će privući goste. Najvjerojatnije ćemo kombinirati noćni život s dnevnom pričom za djecu i roditelje. Znači, uz diskoklubove i kockarnicu sagradili bi bazene, tobogane, akvarij, možda i dio s dupinima. Predviđen je i manji hotel. Mjesta ima dovoljno', kaže Koletić.

Biogradski zabavni centar vrijedan 15-20 milijuna eura

Konačan odgovor kakav će sadržaj nuditi biogradski Gardaland trebala bi dati studija izvedivosti i isplativosti projekta. Nju će za Koletića napraviti jedna britanska konzalting tvrtka, čiji bi ljudi na proljeće trebali obići lokaciju. Gruba procjena je da će čitava priča, ovisno o onome što se bude gradilo, koštati između 15 i 20 milijuna eura.

Koletiću se osobno najviše sviđa, budući da je riječ o lokaciji blizu mora, ideja zabavnog parka tipa delfinarija. Prošle godine obišao je nekoliko sličnih cenatara u Mesiku i SAD-u. Međutim, boji se da bi to naišlo na veliki otpor među zelenima i prijateljima životinja.

O studiji izvedivosti i isplativosti ovisiti će i hoće li Koletić tražiti strateškog partnera ili će sam, uz potporu banaka, financirati projekt. Dosad su ga, kad je riječ o pirotehnici, pratili Raiffeisen i Hypo banka. I sada kod njih postoji interes, ali su zbog krize mnogo oprezniji.

'Kod banaka imamo dobre reference. Nikad nismo ni tražili velika sredstva jer nije bilo potrebe. Ali bez desetak milijuna eura nema se što tražiti u ovakvoj priči. Interes je pokazalo i nekoliko stranih tvrtki s iskustvom u ovoj branši. Uglavnom, studija će nam pokazati što i kako dalje', ističe Koletić.

Biograd
Prodali mu parcelu bez pristupnih puteva

Nada se da bi u sljedeće tri godine zabavni park kod Biograda trebao primiti prve posjetitelje. Iako su, poznavajući našu birokraciju, iznenađenja uvijek moguća. Tako je nedavno dobio 'čestitku' od Hrvatskih šuma u obliku računa da plati to što je probio dva prilazna puta do Jadranske magistrale. I ne bi tu ništa bilo čudno da u kupoprodajnom ugovoru ne piše da kupuje parcelu s prilaznim cestama!?

Znajući to, pitanje je kako će proći i Koletićeva namjera da s Hrvatskim šumama ispregovara otkup još državne zemlje za parkiralište.

'Nema šanse da odustanem jer sam siguran u ovaj projekt. Osim toga, ugovorom smo se obvezali da nešto moramo napraviti. Dosad me moja intuicija nije nikad iznevjerila. Deseci tisuća ljudi iz Hrvatske odlaze u talijanski Gardaland. Tko prvi izgradi sličan zabavni centar na našoj strani Jadrana, napravit će bum', siguran je Koletić koji se ne boji ni najveće boljke domaćeg turizma – sezonalnosti. Jer, navodi, dolazi s tržišta gdje je to također slučaj. Mnogi maloprodajni dućani Mirnovca rade tek 15-tak blagdanskih dana u godini, a tvrtka ne samo da nije propala, već i i dalje ima, ističe, ambiciozne planove širenja.