FINTECH I STARTUPI

Konferencija CORP2IN: Može li mrav povući slona?

21.10.2016 u 11:48

Bionic
Reading

Druga međunarodna konferencija Corporate Innovation and Intrapreneurship – CORP2IN koja se održava 27. i 28. listopada 2016. u Zagrebu, u Hypo centru, odgovara na pitanje kako, prezentira stvarne izazove, pruža primjenjiva rješenja koja funkcioniraju te otvara priliku za povezivanje i učenje od najboljih na području inovativnosti

Ovogodišnja konferencije okuplja međunarodne i domaće stručnjake s ciljem pružanja odgovora na pitanja i izazove koje muče vlasnike kompanija i menadžment zadužen za razvoj i inovativne procese. Ključne teme o kojima će biti riječ osnove su inovativnih procesa dok će poseban naglasak biti na otvorenim inovacijama što je prema po povratnim porukama sudionika prošlogodišnje konferencije CORP2IN najviše očekivana tema vezana uz inovacije i poduzetništvo.

Više o tome govorit će i Mario Brkić,voditelj inovacija, Innovation Development Lead at BeeOnea, koji je na svojem blogu ususret konferenciji objavio tekst pod naslovom 'Može li mrav povući slona?'

U tekstu Brkić opisuje kako je prije četiri godine krenuo na put u nepoznato kada je preko noći prihvatio ponudu da se preseli u Beč i postane dio tima koji će radikalno promijeniti tvrtku s 50.000 zaposlenih.

'Postao sam dio BeeOnea: fintech inkubatora koji je osnovao Erste Group u Beču. Mali tim kreativaca; programera i dizajnera te poslovnjaka, pun motivacije, s punom slobodom da razmišlja o budućnosti i kako bi ona po njima trebala izgledati za tu organizaciju', piše Brkić.

Što je to Fintech?

Fintech je naziv za sve ono što se nalazi negdje između svijeta financija i tehnologije, odnosno kako koristiti tehnologiju kako bismo financije pojednostavili, poboljšali ili učinili efikasnijima. Inkubator je s druge strane prostor posebno dizajniran za potporu i razvoj novih ideja. Uglavnom, fintech je jedna od najvažnijih tema posljednjih godina i vjerojatno najaktivnije područje u svijetu startupa trenutačno.

'Mi smo u našem svijetu, grupaciji s više od sedam zemalja, s 50.000 zaposlenika i oko 17 milijuna klijenata bili upravo to: startup unutar velike korporacije. Mi smo bili ti mravi od kojih se očekivalo da povuku tog slona. Nas 20-ak u borbi s cijelim sustavom. A nije lako promijeniti veliku korporaciju. Pogotovo jednu u kojoj većina ne vidi potrebu za promjenom ili im ta promjena izgleda kao prijetnja', piše.

Koji je onda ključ za uspješnu transformaciju?

'Nema neke čarobna formule. To smo naučili na svojoj koži i svojim pogreškama, ali postoje barem neki okviri za koje smo shvatili da su ključni i bez kojih je teško očekivati značajan pomak', napisao je Brkić uz objašnjenje:

'Prvo, u organizaciji mora postojati iskrena potpora tom procesu s vrha. Bez mogućnosti da netko stane iza nove (možda i radikalne) strategije i potvrdi ispravnost odabranog puta cijeli je proces osuđen na propast. Tek onda dolazi do izražaja odabir ljudi, tim, njihova motivacija i rudarski dio uvođenja svake inovacije.'