PO INVESTICIJE NA ISTOK

Kinezima zračne luke Rijeka i Osijek, luka u Zadru...?

18.08.2012 u 13:40

Bionic
Reading

Hrvatska kreće u diplomatsku i gospodarsku ofenzivu prema Kini. U razdoblju od svega nekoliko tjedana čak četiri hrvatske političke i gospodarske delegacije imaju namjeru posjetiti jednu od vodećih svjetskih sila i prvi put ponuditi niz konkretnih projekata za kineske investicije u Hrvatskoj. Na Daleki istok tako putuju ministri Hajdaš Dončić, Kotromanović i Maras. Kako piše Novi list, Kinezima će, između ostalog, otvoreno ponuditi besplatno zemljište s pratećom infrastrukturom i nizom olakšica u industrijskim zonama

Prvi će krajem kolovoza ili početkom rujna otputovati predstavnici hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), a zatim slijedi izaslanstvo pod vodstvom ministra poduzetništva i obrta Gordana Marasa u kojem će biti i predstavnici Hrvatske poljoprivredne komore. Potom će jednu delegaciju voditi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji ujedno ima i funkciju predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju s Kinom. Na kraju će i ministar obrane Ante Kontromanović sa suradnicima otići u Peking, u bilateralni posjet na poziv kineskog ministra obrane, doznaje Novi list

Uz ministra Hajdaš Dončića u delegaciji će biti i zamjenik ministrice vanjskih i europskih poslova Joško Klisović, zamjenik predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju s Kinom. Oni će boraviti u Pekingu na Konferenciji kineskog tajništva za suradnju 16 zemalja jugoistočne Europe, gdje će predstaviti područja moguće gospodarske suradnje izmedu Kine i Hrvatske. Kao moguća kineska ulaganja iz područja infrastrukture razmatraju se modernizacija Zračne luke Rijeka, Zračne luke Osijek te Gradska i Teretna luka u Zadru. Neslužbeno se doznaje da će Hajdaš Dončić sasvim otvoreno ponuditi i korištenje gospodarskih zona u Hrvatskoj po drugačijim i bitno povoljnijim uvjetima u odnosu na dosadašnje. Prvi put Hrvatska bi bila spremna dati besplatno zemljište s pratećom infrastrukturom i nizom olakšica za strane, pa tako i kineske investitore.


Konkretno su u igri dvije industrijske zone. Jedna je sigurno Industrijska zona Kukuljanovo, a druga će vjerojatno biti na sjeverozapadu Hrvatske, u Krapinsko-zagorskoj ili Varaždinskoj županiji. Cilj jest da se pokuša u relativno kratkom roku realizirati otvaranje novih radnih mjesta, a to može značiti i otvaranje kineskih tvornica na Kukuljanovu ili nekoj drugoj zoni. Poticaj je svakako i to što se u RH planiraju uvesti različite porezne olakšice za investitore u što su uključene i novčane stimulacije za svako novotvoreno radno mjesto.

Osnovni nacrt ovakvog pristupa Kini dogovoren je krajem travnja ove godine kada se predsjednik Milanović susreo s kineskim premijerom Wen Jiabaom u Varšavi u vrijeme održavanja sastanka na vrhu predstavnika kineske vlade i vlada država srednje i istočne Europe. Već tada je detektirano kako bi upravo industrijske zone i zračne luke mogle biti zanimljive Kinezima u Hrvatskoj.

Monetizacija autocesta


Neslužbeno će vjerojatno biti riječi i o mogućoj monetizaciji autocesta u Hrvatskoj, odnosno propitkivanju mogućeg kineskog interesa za takvu investiciju u kojoj bi, prema željama i procjenama hrvatske vlade, prihvatljiva bila ponuda na razini između dvije i pol i tri milijarde eura.

Novi list neslužbeno doznaje i za zanimljivu ideju po kojoj bi se zgrada bivše političke škole u Kumrovcu mogla ponuditi za razvoj kineskog tehnološkog centra. Dobar dio navedenog bit će dio kraće prezentacije o glavnim prednostima ulaganja u Hrvatsku, koju priprema hrvatska delegacija.