KONFERENCIJA CORP2IN

Inovacije, virtualne stvarnosti i digitalna transformacija

24.10.2016 u 14:01

Bionic
Reading

Prilično papira potrošili smo na objašnjavanje što nas čeka u digitalnoj transformaciji ne samo života nego i poslovanja. Digitalna transformacija je nužnost i ozbiljnija organizacija danas će reći da radi na razumijevanju i primjeni promjena koje ta transformacija donosi. Ostati isti priličan je problem

Promjene su tako brze da danas dominantna organizacija već sutra može biti izbačena ne samo s vodećeg mjesta, nego i u potpunosti s tržišta. Danas konkurencija u digitalnoj transformaciji nije samo veliki igrač s kojim se borite već neko vrijeme, nego i male agresivne i tehnološki napredne tvrtke kojima tehnologija omogućuje jednak tržišni potencijal kao i tvrtkama koje su na tržištu već stotinjak godina.

Tehnologija je nositelj svih promjena vezanih uz digitalnu transformaciju. Izgradnja novih rješenja i usluga danas uglavnom ima tehnološku komponentu - financijski sektor, osiguravajući sektor, telekomunikacijski sektor danas sve svoje nove usluge temelji na uporabi ICT tehnologija. Novi financijski paketi samo su kombinacija drugačijih formula i konfiguracija. Telekomunikacije su se davno oprostile od fiksnih mreža (a i mobilne će uskoro biti u pitanju). Sada pružaju nove informatičke usluge kojima konkuriraju malim tvrtkama koje svoje usluge temelje na prometu podataka.

Očiti prodor tehnologije u druge industrije vidljiv je na primjeru primjene virtualne i nadograđene stvarnosti (virtual reality, augmented reality) na postojeće industrije. Iako ih se na početku promatralo isključivo u domenama zabave i igara, današnje primjene nadograđene stvarnosti daleko nadmašuju bilo koja predviđanja kako i gdje se mogu uporabiti. Za prosječnog čitatelja, možda je ovdje potrebno malo objašnjenje koja je razlika između njih: kod virtualne stvarnosti, cijeli svijet kojeg vidite u uređaju koji vam se nalazi na glavi i pred očima stvoren je uz pomoć računala - simulacija gledanja i sve aktivnosti stvaraju se u računalu u trenutku kada pomjerate glavi i slika se vraća i stvara ispred vaših očiju. No kod nadograđene stvarnosti, vi vidite stvarni svijet oko sebe cijelo vrijeme, a računalo dodaje objekte i aktivnosti u realnom vremenu u vidno polje korisnika, tako da vam se čini da su ti objekti stvarni i da se nalaze u prostoru.

Virtualna stvarnost
danas je veliki hit: bilo koja ozbiljna kuća koji proizvodi uređaje u elektroničkom svijetu danas stvara svoje uređaje. Tako su nam već neko vrijeme dostupni Oculus Rift, PlayStation VR, Gear VR, HTC Vive … samo su neki od uređaja koji traže svoje mjesto u već napučenom VR svijetu i svaki od njih na svoj način uvodi revoluciju u svijet igara i zabave. Prije nekoliko dana, službeno je objavljen i Sony PlayStation VR, koji, s obzirom na bazu korisnika koje ima Sony Playstation, može očekivati priličnu popularnost - a time i masovno prihvaćanje korisnika te uporabu VR tehnologije.

No za poslovanje i poslovne korisnike daleko je interesantnije područje AR-a(Augmented Reality), koje vam omogućuje povezivanje stvarnog i virtualnog svijeta. Najpoznatiji primjer takvog pristupa bio je Google Glass, koji je kroz primjene objasnio svijetu zašto je ovo budućnost povezivanja stvarnog svijeta i virtualnih informacija. Konačnu potvrdu primjene na masovnom tržištu napravio Microsoft Hololens, koji je prvi ušao u svijet korporacija te uspostavio rješenja u medicini, proizvodnji, dizajnu ili arhitekturi. Danas nije teško pronaći primjere na internetu koji ovo prikazuju, a stvarnu uporabu prilično će vam dočarati razni video zapisi na YouTube kanalima. No ako vas stvarno zanima kako to radi i kako možete uporabiti, navratite na konferenciju CORP2IN koja se događa 27.10.2016 u Zagrebu i gdje će Microsoft i VOLVO prikazati kako VOLVO u praksi koristi Hololens uređaj i kako s njim mijenjaju način dizajna, proizvodnje i testiranje automobila.

Više o konferenciji možete pronaći na stranicama konferencije www.corp2in.com, ali se vrijedi zanimati za i pridružiti grupi inovatora, pojedinaca i organizacijama koje drže do inovativnosti i promjena. Danas, u doba primjene digitalne transformacije, inovacija, disruptivnih tehnologija i ostale zabave koja se događa pored nas, nema nam druge nego prihvatiti da moramo biti jednih od onih koji promjenu uvode, a ne očekuju.