SINDIKATI NAJAVILI PROSVJED

'Imamo goru željeznicu nego u 19. st.'

27.09.2010 u 12:25

Bionic
Reading

Sindikat željezničara Hrvatske najavio je danas prosvjed pred Ministarstvom prometa, mora i infrastrukture i sjedištem Delegacije EU u Hrvatskoj u srijedu, 29. rujna, na kojem će upozoriti na propadanje HŽ-ovih tvrtki za održavanje i obnavljanje pruga

Tvrtke koje su osnovane da bi radile poslove za HŽ, poput Remonta i održavanja pruga i PRO-REG-a, propadaju jer im se ne dodjeljuju poslovi, a onemogućeno im je i sudjelovanje na natječajima za gradnju i obnovu pruga koje sufinancira EU, upozorio je na konferenciji za novinare predsjednik sindikata Ivan Forgač

HŽ Infrastruktura tim tvrtkama gotovo uopće ne dodjeljuje poslove na održavanju željezničke infrastrukture, a Vlada je u dogovoru s Delegacijom EU pristala na to da se ne smiju javiti na natječaje čak ni kao podizvođači, tvrdi Forgač.

Za poslove koje bi trebali obavljati Remont i održavanja pruga i PRO-REG neprestano se ponavljaju natječaji. Kako je moguće da se dva puta raspisuje natječaj za nabavu kamena tucanika, pita se Forgač.

U Sloveniji nijedan posao na njihovim prugama ne dobivaju stranci, a u Srbiji je Vlada digla zajam od 100 milijuna eura za kupnju mehanizacije i obnovu pruga kako bi te poslove mogla raditi njihova poduzeća, kaže predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.

U Hrvatskoj pak HŽ u Remontu i održavanju pruga smanjuje broj zaposlenih s 530 na 330 radnika, a Uprava HŽ Infrastrukture traži otpuštanje dodatnih 100 ljudi, napominje Forgač.

'Tražimo da Vlada i Uprava HŽ-a napokon počnu ulagati u obnovu pruga, umjesto što vječito najavljuju izgradnju novih pruga, a od najava ostanu samo prigodna rezanja vrpci'.

Hrvatska je pred ulaskom u EU a ima željezničku mrežu goru nego u 19. stoljeću. Tada su pruge građene za brzine od 80 kilometara na sat, a sada su se na tim istim prugama brzine prepolovile, zbog čega HŽ ne može biti konkurentan ni u putničkom prijevozu niti u prijevozu tereta, upozorava Forgač.

Zbog toga će sindikat na prosvjedu ponovno zatražiti zaustavljanje propadanja hrvatskih pruga, osiguranje prava na natjecanje HŽ-ovim tvrtkama na EU-ovim projektima, isplatu triju zaostalih plaća radnicima PRO-REG-a te isplatu terenskog dodataka i naknada za prijevoz za tri mjeseca radnicima Remonta i održavanja pruga.